افزونه جلالی را نصب کنید.

تحقق کارآمدی شوراها در گام دوم انقلاب

  • کد خبر : 4134
  • 26 اردیبهشت 1400 - 22:27
تحقق کارآمدی شوراها در گام دوم انقلاب
شوراها یکی از مصادیقی هستند که می‌توان در آن رگه‌های تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه گام دوم انقلاب را یافت.

:دکتر محمد کمالی

به گزارش چلچله بندر دکتر محمد کمالی باغستانی از مدرسان دانشگاه در هرمزگان و از فعالان اجتماعی استان در یادداشتی ذیل عنوان «تحقق کارآمدی شوراها در گام دوم انقلاب» آورده است:
شوراها یکی از مصادیقی هستند که می‌توان در آن رگه‌های تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه گام دوم انقلاب را یافت. لزوم نوآوری، پویایی، تحرک و مسولیت‌پذیری جوانان که منشا اثرات خیر و برکات برای جامعه خواهند شد.
تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی به ویژه در زمینه خدمت‌رسانی و ارتقای سطح کیفیت زندگی محرومان در مناطق کمتر توسعه یافته شهر بندرعباس علی الخصوص بافت فرسوده شهری، یکی از مهمترین مطالبات عموم شهروندان است. امری که هم اخلاقی است و هم یک وظیفه دشوار برای مدیران که گاهی در انجام آن سهل‌انگاری کرده‌اند و گاهی هم موانع و مشکلات بودجه‌ای و موازی‌کاری مانع از تحقق آن شده است.

نیم نگاهی به بافت فرسوده و حاشیه شهر بندرعباس نشان می‌دهد تا چه اندازه حقوق شهروندی ساکنان آن مغفول مانده و عملاً نه تنها هیچ بهره‌ای از شهرنشینی نبرده‌اند بلکه تنها رنج‌های حاشیه‌نشینی را بر دوش می‌کشند.
البته که حتی در بافت مرکزی شهری با قدمت، تاریخچه، فرهنگ و تدین بندرعباس هنوز امکانات کافی و شایسته فرهنگی و تفریحی وجود ندارد. اقلیم گرم و خشک این منطقه باعث شده توسعه این فضاها به دشواری صورت بگیرد اما شهرهای بسیاری در اقصی نقاط جهان می‌شود یافت که به مراتب شرایط آب و هوایی نامناسب‌تری دارند اما به خوبی با برنامه ریزی مناسب فضاهای تفرجگاهی و تفریحی آنها توسعه یافته است که مشابه این برنامه‌ها را می‌توان بومی‌سازی کرد.
از سوی دیگر بندرعباس به عنوان یک قطب گردشگری در چند ساله اخیر مورد استقبال بسیاری از هموطنان قرار گرفته و باید از این ظرفیت برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان استفاده کرد نه اینکه منابع شهر و مردم صرفاً در اختیار مسافران قرار گیرد و تنها زباله‌ها و پسماندها باقی بمانند.
با علم و اشراف به ظرفیت‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی، دینی و تاریخی شهر می‌توان گامی برای اصلاح وضعیت و بهبود شرایط زندگی مردم فراهم کرد.
تدوین طرح‌های فرهنگی و ورزشی در شهرک پیامبر اعظم که مسکن مهر در آنجا استقرار یافته است، برقراری عدالت اجتماعی و بهره‌مندی از حقوق شهروندی برای زیست شایسته در تمام نقاط شهر بندرعباس، توجه به ارتقای کیفیت زندگی حاشیه‌نشینان و کاستن از درد و رنج ایشان، توجه ویژه به شهرک پیامبر اعظم و ظرفیت‌سازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی و مدیریتی که جوانان و به ویژه زنان و دختران تحصلیکرده این منطقه امکان مشارکت در آن را دارند و …. از جمله برنامه‌هایی است که شهرداری باید آن را در دستور کار اولیه خود قرار داده و زمینه زیست بهتر مردم را در این شهر فراهم آورد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4134

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها