افزونه جلالی را نصب کنید.

رکورد دیگری در شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان رقم خورد

  • کد خبر : 4215
  • 21 خرداد 1400 - 12:35
رکورد دیگری در شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان رقم خورد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: اکنون همه شهرستان‌های استان وضعیت خوبی ندارند، اما شهرستان‌های بندرعباس، میناب، جاسک، بندرلنگه و تا حدودی قشم نسبت به دیگر شهرستان‌ها وضعیت حادتری دارند.

فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: بیستم خردادماه، با ثبت رکورد دیگری در شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان و فوت ۱۲ بیمار، این شمار به هزار و ۳۳۳ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه ۱۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۵۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند، اظهار کرد: از مجموع بستری ها، ۸۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۱ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی خاطرنشان کرد: تهویه مناسب در خانه و محیط‌های سربسته، استفاده از ماسک، رعایت فاصله دومتری، شرکت نکردن در تجمعات و شستشوی مرتب دست‌ها را از مهمترین عوامل جلوگیری از ابتلای به کرونا عنوان کرد.

نوروزیان با اشاره به نقش مهم تهویه در جلوگیری از شیوع کرونا، عنوان کرد: در یکی دورهمی خانوداگی با حضور شش نفر در یک اتاق، در صورت مبتلا بودن یک نفر از آن‌ها به کرونا، حتی در صورت استفاده همه افراد از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، پس از ۴ ساعت ۴ نفر از آن‌ها به کرونا مبتلا می‌شوند.

وی اضافه کرد: در همین شرایط و در صورت وجود تهویه مناسب در اتاق و کاهش زمان دورهمی، تنها احتمال ابتلای یک نفر از آن‌ها وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: اکنون همه شهرستان‌های استان وضعیت خوبی ندارند، اما شهرستان‌های بندرعباس، میناب، جاسک، بندرلنگه و تا حدودی قشم نسبت به دیگر شهرستان‌ها وضعیت حادتری دارند.

نوروزیان در پایان گفت: امیدواریم با کمک مردم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همکاری با مسئولان در روزهای آینده شاهد کاهش موارد مثبت، بستری و در نهایت مرگ و میر باشیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها