افزونه جلالی را نصب کنید.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس:

جمع‌آوری ۸۵۰ تن پسماند عفونی در سال گذشته

  • کد خبر : 4218
  • 24 خرداد 1400 - 12:22
جمع‌آوری ۸۵۰ تن پسماند عفونی در سال گذشته
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: در سال گذشته بیش از ۸۵۰ تن پسماند پزشکی و عفونی از بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی بندرعباس جمع‌آوری شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، پوریا دروار با اعلام این خبر افزود: بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مطب پزشکان مهمترین و بزرگترین تولید کننده پسماند های عفونی هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پسماند جمع‌آوری‌شده عفونی مربوط به بیمارستان ها است، تصریح کرد: از مجموع کل پسماندهای عفونی، ۷۵۰ تن مربوط به بیمارستان‌های سطح شهر بندرعباس بوده است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداریبندرعباس، درمانگاه ها، آزمایشگاه‌ها و مطب پزشکان را از مراکزی نام برد که به ترتیب در رتبه‌های بعدی تولید پسماند عفونی قرار دارند.

دروار، جمع آوری مناسب و امحاء این نوع پسماند را از مهمترین و سخت ترین خدمات سازمان مدیریت پسماند برشمرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که پسماندهای عفونی می تواند برای سلامت جامعه ایجاد کند، دفع و امحا آنان نیز شامل رعایت پروتکل های حساسی است که طی سال‌های گذشته به درستی از سوی این سازمان اعمال و انجام می‌شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس رها کردن ماسک و دستمال کاغذی در معابر توسط افرادی که آگاهی کامل در مورد خطرات جدی این اقلام ندارند را، یکی از چالش‌های پیش روی جمع آوری درست پسماند های عفونی برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمامی پسماندها در سطح شهر توسط کارگران زحمتکش شهرداری جمع آوری می‌شود، از شهروندان خواهشمندیم برای حفظ سلامتی این افراد از رها کردن پسماندهای عفونی در معابر جداً خودداری نمایند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها