افزونه جلالی را نصب کنید.

نجات جان سه صیاد مفقود شده در آبهای جزیره سیری

  • کد خبر : 4244
  • 24 خرداد 1400 - 12:46
نجات جان سه صیاد مفقود شده  در آبهای جزیره سیری
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان سه صیاد مفقود شده توسط گروههای امداد و نجات دریایی در محدوده ۱۲ مایلی جنوب شرقی جزیره سیری خبر داد و گفت: عدم توجه به هشدارهای هواشناسی و دریا روی در شرایط نامساعد جوی مهمترین عاملی است که جان دریا نوردان را تهدید می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان،  “اسماعیل مکی زاده” ضمن تشریح این عملیات جستجو و نجات دریایی اظهار داشت: روز گذشته ۲۳ خرداد ماه درساعت ۱۶:۳۰ گزارشی مبنی بر مفقود شدن  یک فروند قایق صیادی با سه سرنشین در حوالی جزیره سیری به مرکز جسجو و نجات دریایی استان واصل شد .

وی افزود: این قایق صیادی که بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و در شرایط نامساعد جوی دریا روی نموده بود بدلیل اتمام سوخت و‌نقص فنی در موتور اسیر امواج و باد شدید، در دریا سرگردان  و به نقطه نامعلومی رانده شده بود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان با بیان اینکه بدلیل قطع ارتباط  تلفنی و وزش شدید باد اطلاع دقیقی از محدوده در دست نبوده خاطر نشان کرد: با طرح الگوی جستجو درجهت سرعت باد و جریان آب سریعا یک فروند شناور (ناجی ۱۶) از بندرلنگه و فروند دوم  (ناجی ۱۱) از ابوموسی و نیز دو فروندشناور یگان ندسا و دریابانی به منطقه اعزام شدند.

مکی زاده رانده شدن قایق یاد شده را به خارج از آبهای حاکمیتی یکی از فرضیات عنوان کرد و گفت: به همین منظور  عملیات نجات به دشواری در سطح وسیع تا محدوده مرزی با کشور امارات امتداد یافت .

این مقام مسئول  گفت: با مشارکت همه یگانهای اعزامی خوشبختانه نفرات در محدوده  ۱۲ مایلی جنوب شرقی جزیره سیری در منطقه حدود مرزی کشور امارات قبل از  غروب آفتاب در ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه توسط یگان ندسا جزیره سیری پیدا شده و در صحت و ‌سلامت کامل به این جزیره منتقل شدند.

به گفته مکی زاده عواملی نظیر بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و دریا روی در شرایط نامساعد جوی، عدم بهره گیری از سیستم های مخابراتی و ارتباطی و همچنین به همراه نداشتن سوخت کافی مهمترین مخاطراتی است که دریانوردان بویژه دریانوردان شناورهای سبک را تهدید می کند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها