افزونه جلالی را نصب کنید.

هوشمندسازی ۳ تقاطع در بندرعباس به منظور روان سازی و کنترل ترافیک

  • کد خبر : 4221
  • 24 خرداد 1400 - 12:27
هوشمندسازی ۳ تقاطع در بندرعباس به منظور روان سازی و کنترل ترافیک
معاون مطالعات و ایمنی ترافیک سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس از کنترل ترافیک در سطح شهر با استفاده از هوشمندسازی تقاطع ها و توسعه سیستم های نظارتی و کنترلی خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، مهران باوقار در این ارتباط اظهار کرد: اجرای پروژه هوشمندسازی چراغ های راهنمایی در سه تقاطع شهر، برای اولین بار از هفته آینده آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه توجه ویژه در امر ترافیک از ضروریات یک شهر است، عنوان کرد: سیستم‌هایی که برای هوشمندسازی تقاطع‌ها به کار گرفته شده، متشکل از بردهای الکتریکی، سنسورهای تشخیص خودرو(دوربین) و تجهیزات برقی و شبکه است.
معاون مطالعات و ایمنی ترافیک سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس ادامه داد: این سیستم در تقاطع‌هایی که دارای پایه فانوس و چراغ‌های ترافیکی می‌باشند، نصب شده که با استفاده از آن تشخیص خودروهایی که در دید دوربین است، می‌توان حجم ترافیک عبوری را کنترل کرد.
باوقار ادامه داد: با استفاده از این نرم‌افزار، تصاویر دریافتی از دوربین‌ها، توسط شبکه محلی در تقاطع به کامپیوتر نصب شده و در محل تقاطع انتقال یافته و سیستم پردازش تصویر، حجم ترافیک را تشخیص و آن را به کنترلر منتقل می‌کند و کنترلر نیز پس از دریافت اطلاعات و پردازش آنها، زمان سبز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی را نسبت به حجم ترافیک، کم یا زیاد می‌کند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه هوشمندسازی تقاطع‌ها اعمال نوعی مدیریت در تقاطع‌ها است، تصریح کرد: در راستای تقویت سیستم‌های نظارتی و کنترل ترافیک شهر، تقاطع‌های واقع در اتوبوسرانی، دانشگاه و داماهی با استفاده از دوربین هوشمندسازی شده، که به صورت غیرحضوری توسط مرکز کنترل ترافیک شهرداری کنترل می‌شوند.
معاون سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با بیان اینکه این دستگاه توسط متخصصین بومی استان هرمزگان ساخته و اجرا شده است، افزود: در محل تقاطع نیز کلیدهایی به منظور استفاده پلیس در محل تقاطع در نظر گرفته شده است.
معاون مطالعات و ایمنی ترافیک سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس یادآور شد: توسعه سیستم‌های کنترل و نظارتی از اولویت برنامه‌های معاونت مطالعات و ایمنی ترافیک سازمان است تا از این طریق بتوان در آینده، ترددی روان و ترافیکی ایمن را برای شهروندان فراهم کنیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4221

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها