افزونه جلالی را نصب کنید.
در سه ماهه فصل بهار 1400 محقق شد؛

رشد ۲۷درصدی عملیات جابجایی کالا در بنادر شرق هرمزگان

  • کد خبر : 4398
  • 06 تیر 1400 - 16:25
رشد ۲۷درصدی عملیات جابجایی کالا در بنادر شرق هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از رونق رویه های عملیات دریایی و بندری در بنادر شرق هرمزگان طی سه ماهه فصل بهار سال 1400 خبر داد و گفت: ۶۶۰ هزار تن انواع کالا در مجموعه بنادر شرق هرمزگان با رشد 27 درصدی تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، “حمیدرضا محمدحسینی تختی” ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در مدت سه ماهه نخست سال جاری، جابجایی۴۲۰ هزار تن کالای غیرنفتی با جایگاه نخست صادارت محصولات کشاورزی و رشد ۵۲ درصدی این عملیات در بندر شهید باهنر طی فصل بهار صورت گرفت که به تبع آن شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی تردد شناور در مسیرهای دریایی بوده ایم.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر، موقعیت خاص جغرافیایی بنادر شرق را عملی مهم در توسعه ترانزیت دانست و افزود: حجم ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر، در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد را به خود اختصاص داده است.

محمد حسینی کاپوتاژ را عامل مهمی برای محافظت از صنایع داخلی و همچنین برای محافظت از زیرساخت های حمل و نقلی دانست و گفت: در کاپوتاژ نفتی به مقصد جزایر داخلی خلیج فارس، رشد ۸۴ درصدی به ثبت رسیده است.

وی از روند افزایشی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر تابعه شرق استان خبر داد و با اشاره به استفاده حداکثری از ظرفیت صادراتی بنادر کوچک در سواحل مکران گفت: بنادر جاسک و هرمز به ترتیب با عملکرد ۵۵ هزار تن و ۸۲۰۰ تن دارای رتبه نخست هستند و بنادر سیریک و تیاب در جایگاه های بعدی قرار دارند؛ در حال حاضر، این بنادر به پایانه های دریایی تراز اول صادراتی در قلب سواحل مکران تبدیل شده اند.

وی ضمن اشاره به آخرین آمار سفرهای دریایی از بنادر مرکز استان گفت: در سه ماهه بهار سال جاری، شاهد رشد ۱۴۰درصدی شمار جابجایی مسافرین دریایی با رعایت کلیه ضوابط بهداشتی ایمنی مقابله با ویروس کووید ۱۹ بودیم.

لازم به ذکر است، بندر شهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چندمنظوره استان هرمزگان و یکی از کانون‌های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است؛ بندری با ظرفیت سالانه ۲.۵ میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها