افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

آغاز عملیات تغییر کاربری یدک کش “برنا” به شناور آتشخوار در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 4425
  • 09 تیر 1400 - 15:21
آغاز عملیات تغییر کاربری یدک کش “برنا” به شناور آتشخوار در بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات تغییر کاربری یدک کش "برنا" به یک شناور چندمنظوره آتشخوار با استفاده از دانش فنی و مهندسی متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان ایرانی در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، “علیرضا محمدی کرجی ران” با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای افزایش ضریب ایمنی بنادر کشور، چند منظوره نمودن شناورها و تجهیزات دریایی، عملیات تغییر کاربری یدک کش “برنا” در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی آغاز شد.

وی افزود: تاکنون از این شناور فقط در راستای پهلودهی و جداسازی کشتی های کوچک استفاده می شد اما با انجام عملیات تغییر کاربری و نوسازی آن با بکارگیری توان مهندسی داخلی و بهره گیری از خدمات شرکت های دانش بنیان کشور، یدک کش برنا به یک شناور چند منظوره و آتشخوار قوی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت :اجرای این پروژه مهم، علاوه بر حفظ و ارتقاء توان عملیاتی، ضریب ایمنی و توان ناوگان آتش نشانی دریایی در هرمزگان را نیز در بالاترین سطح افزایش می دهد.

به گفته کرجی ران،  14 نفر مهندس در طول مدت اجرای پروژه، امور طراحی چیدمان، انجام محاسبات تعادل شناور، تغییر سیستم ها، تغییر سازه پل فرماندهی، نصب تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری را بر عهده خواهند داشت و با توجه به استفاده از توان شرکت های مختلف دانش بنیان ایرانی، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۹۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی برآورد اولیه برای اجرای این پروژه را ۱۲ ماه اعلام کرد و با تشریح مشخصات فنی این شناور گفت: یدک کش برنا دارای ۲۶ متر طول، ۷ متر عرض، ۳.۴۸ متر ارتفاع و ۲.۷۵ متر آبخور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزایش ضریب ایمنی بنادر در مواجهه با حوادث غیر مترقبه را از جمله سیاست های سازمان بنادر اعلام کرد و گفت: تامین شناورهای آتشخوار می تواند اثرگذاری مهمی در تقویت ناوگان دریایی به ویژه در مدیرت بحران حوادث احتمالی و عملیات مقابله با آتش سوزی شناورها به ویژه در بنادر کوچک داشته باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4425

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها