افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر کل بنادر هرمزگان اعلام کرد:

ارتقاء ایمنی بنادرمسافری شهید حقانی و هرمز با اجرای پروژه اطفاء حریق

  • کد خبر : 4441
  • 12 تیر 1400 - 15:23
ارتقاء ایمنی بنادرمسافری شهید حقانی و هرمز با اجرای پروژه اطفاء حریق
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پروژه اطفاء حریق در بنادر شهید حقانی بندرعباس و هرمز با اعتبار 300میلیارد ریال به منظور افزایش ضریب ایمنی این پایانه های پرتردد مسافری دریایی در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، “علیرضا محمدی کرجی ران” ارتقاء توانمندی بنادر برای مقابله با حوادث و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی را به عنوان اولویت‌ مهم سازمان بنادر و دریانوردی دانست و اظهار داشت: در همین راستا، ایجاد تاسیسات اعلام و اطفاء حریق از جمله مهم ترین نیازهای بنادر مسافری محسوب می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور ارتقاء سطح ایمنی بنادر مسافری و به منظور پیشگیری از بروز حوادث خسارت آفرین در پایانه های دریایی، عملیات اجرایی پروژه اطفاء حریق به صورت همزمان در دو بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس و هرمز مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی از ماه نخست فصل بهار سال جاری کلید خورده است که با برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هزینه اجرای این پروژه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال است که شامل ۲۴۰۰ متر لوله از نوع فولادی و پلی اتیلن، نصب دو ایستگاه پمپاژ شناور، نصب ۸ عدد پمپ (دیزل پمپ، الکتروپمپ، جوکی پمپ) و همچنین ۵۴ عدد تجهیزات اطفاء حریق (هیدرانت، برج مانیتور، هوز باکس و هوز ریل) می شود.

کرجی ران مهمترین اهداف اجرای پروژه سیستم اطفاء حریق را تامین ایمنی محوطه ها و اسکله ها، پیشگیری از حوادث احتمالی آتش سوزی در شناورهای پهلو گرفته در بندر و همچنین جلوگیری از آسیب های جانی و مالی برشمرد. شایان ذکر است؛ بندر شهید حقانی با بهره مندی از ۴۰ فروند شناور، بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران محسوب می شود که از طریق آن، روزانه هزاران نفر مسافر و گردشگر به جزایر هرمز و قشم به صورت ایمن ترابری می شوند. بندرگاه هرمز نیز نیز به عنوان یکی از پایانه های دریایی پرتردد استان هرمزگان به شمار می رود که علاوه بر شناورهای مسافری، شناورهای تجاری و صیادی نیز در آن پهلو می گیرند؛ بر همین اساس، ایجاد امکانات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی آتش سوزی، یک اقدام مهم برای ارتقاء ضریب ایمنی در این بنادر محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4441

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها