افزونه جلالی را نصب کنید.

کلاهبرداری به بهانه کمپین تبلیغاتی برای جذب فالوور

  • کد خبر : 4461
  • 15 تیر 1400 - 16:49
کلاهبرداری به بهانه کمپین تبلیغاتی برای جذب فالوور
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف پرونده کلاهبرداری با راه اندازی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام خبر داد و گفت: کلاهبرداری با فالوورهای غیرواقعی از شگردهای مجرمانه در فضای سایبری است.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در تشریح این خبر اظهار داشت : خانمی که مالک کسب و کاری کوچک در اینستاگرام بود به پلیس فتا استان مراجعه و مدعی شد شخصی به بهانه افزایش فالوور در مجموع  مبلغ ۲۵ میلیون تومان از وی و ۲۴ نفر دیگر در سراسر کشور کلاهبرداری کرده است، بر همین اساس موضوع برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم با راه اندازی کمپین جذب فالوور اقدام به تبلیغ در استوری یکی از بلاگرهای مطرح کرده بود،وی به متقاضیان وعده می دهد که در قبال دریافت یک میلیون تومان، با انتشار استوری در پیج بلاگرهای مطرح از دنبال کنندگان آنها می خواهد اگر به مدت یکماه متقاضیان ثبت شده در قسمت following کمپین تبلیغاتی  را دنبال و مطالب آنها را لایک کنند از همین مبالغ به قید قرعه جوایزی ارزنده برای آنها ارسال خواهد شد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با بیان اینکه متهم در اجرای تعهدات خود به متقاضیان جذب فالوور کوتاهی می کند تصریح کرد: متهم با بخشی از مبالغ دریافتی تنها اقدام به تبلیغ پیج خود برای جذب متقاضیان جدید می کند و سرانجام تنها فالوورهای غیرواقعی با اسامی خارجی نصیب شاکیه و سایر فریب خوردگان می شود.

وی افزود: با بررسی های فنی هویت واقعی متهم در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی شد، همچنین  با دستور قضایی پس از مسدودی پیج متهم و ابلاغ شکواییه به وی، مبلغ کلاهبرداری شده از حساب بانکی متهم به شاکیه عودت و پرونده از طریق دادسرا به پلیس فتا استان مربوطه برای اقدامات نهایی و صدور کیفرخواست ارجاع شد.

این مقام مسئول ضمن توصیه به شهروندان برای عدم اعتماد به پیج های تبلیغاتی گمنام برای جذب فالوور، بیان کرد: برخی از بلاگرهای مطرح به علت بی اطلاعی و کسب درآمد اقدام به انتشار تبلیغات کلاهبرداری می کنند و افراد زیادی گمان می کنند این گونه تبلیغات مورد تأیید بلاگر است و  اعتماد می کنند، بنابراین هوشیاری بلاگرها و کسب و کارهای کوچک در شبکه های اجتماعی مجازی برای پیشگیری از این  جرائم بسیار اثرگذار است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها