افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل شیلات هرمزگان:

توسعه آبزی پروری، توسعه و رونق همه جانبه را به دنبال دارد

  • کد خبر : 4480
  • 16 تیر 1400 - 17:26
توسعه آبزی پروری، توسعه و رونق همه جانبه را به دنبال دارد
مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاونین اجرایی خود در بازدید از ظرفیت های شیلاتی شرق استان و در راستای حل مسائل و مشکلات بهره برداران شیلاتی این حوزه، از روند و مراحل پایانی احداث فاز نخست مجتمع ۴۶۰ هکتاری پرورش میگو مجاور تیاب شمالی-میناب بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،عبدالرسول دریایی در این بازدید با اشاره به اهمیت آبزی پروری در تامین امنیت غذایی عنوان کرد: بی شک توسعه آبزی پروری با ایجاد اشتغال،رونق اقتصادی،رونق تولید و .. می تواند زمینه ساز توسعه همه جانبه در مناطق شیلاتی و آبزی پرور باشد.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی مزارع پرورش میگو مقررات و الزمات بهداشتی و شیلاتی با جدیت پیگیری و رعایت شود ،عنوان کرد: هیچ مزرعه و بهره برداری بدون انجام الزامات آماده سازی استخرها و رعیات مقررات اصولی نباید اقدام به لارو ریزی و آغاز مراحل پرورش میگو نماید‌.

دریایی درادامه با بیان اینکه این مجتمع با  ۴۶۰ هکتار مساحت در قالب دو مزرعه ۱۵۰ هکتاری و یک مزرعه ۱۶۰ هکتاری  با به بهره برداری رسیدن می تواند حدود هزار و هفتصد تن میگو تولید داشته باشد گفت: میزان اشتغال زایی ایجاد شده در این‌مجتمع با به بهره برداری رسیدن به بیش از ۲۳۰ نفر خواهد رسید.

مدیر کل شیلات هرمزگان ضمن دستور و تاکید به معاون آبزی پروری شیلات استان و  مسئولین شیلاتی شهرستان در راستای پیگیری و رفع مشکلات برق،جاده و راه های دسترسی،کانال آبرسان و زهکش این مجتمع در اسرع وقت، افزود: با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته امید است طی روزهای آتی شاهد بهره برداری از فاز اول این مجتمع با بیش از ۱۲۰ هکتار وسعت باشیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4480

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها