افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید مدیر کل شیلات هرمزگان از مراکز تخلیه صید و صیدگاه گابریک، ککی، سدیج، گشمی، ونک، بیاهی، آبکوهی و بندر صیادی گوگسر

  • کد خبر : 4495
  • 20 تیر 1400 - 23:52
بازدید مدیر کل شیلات هرمزگان از مراکز تخلیه صید و صیدگاه  گابریک، ککی، سدیج، گشمی، ونک، بیاهی، آبکوهی و بندر صیادی گوگسر
مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاونین اجرایی خود برای بررسی میدانی مسائل و مشکلات جامعه شیلاتی و صیادی شرق جاسک ضمن دیدار با جامعه صیادی این حوزه از مراکز تخلیه صید و صیدگاه گابریک، ککی، سدیج، گشمی،ککی، ونک،بیاهی، آبکوهی و بندر صیادی گوگسر بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی با بیان اینکه خدمت به جامعه صیادی وظیفه اصلی شیلات است تصریح کرد: داشتن مراکز تخلیه صید  و بنادر صیادی مناسب،حق جامعه صیادی این حوزه است که شیلات استان در چارچوب قوانین و مقررات از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
وی در ادامه این بازدید ها با بیان اینکه ذخایر آبزیان از نعمت های بسیار ارزشمند هستند و بی شک نیاز به مراقبت دارند، از صیادان  خواست، از روش صید قلاب و روش های صید اصولی به عنوان روشی مناسب و جایگیزین تور  استفاده کنند.
دریایی همچنین از مسئولین شیلاتی شهرستان و معاونت صید و بنادر ماهیگیری خواست در راستای توسعه و  ترویج  روش صید قلاب و اصولی  در این منطقه مجدانه تلاش نمایند‌.
مدیر کل شیلات هرمزگان همچنین با اشاره به اهمیت توسعه،رونق اقتصادی و  تولید، صیادی و آبزی پروری را دو محور توسعه ایی مهم خواند و تاکید کرد: دراین مناطق امکان سنجی و ظرفیت یابی آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس و میگو در دستور کار شیلات شهرستان جاسک و واحدهای مربوطه شیلات استان قرار گیرد و تا سرحد ممکن از ورود صیادان به آبزی پروری حمایت شود.
دریایی با اشاره به وجود محدودیت  در ذخایر آبزیان تصریح کرد: در صورت وجود هرگونه ظرفیت و مسیر قانونی بی شک از اخذ مجوزهای صیادی برای این حوزه حمایت خواهیم کرد.
این مقام مسئول حل دغدغه های جامعه صیادی را دغدغه و وظیفه شیلات خواند و گفت: مشکلات مربوط به راه های دسترسی خارج از وظایف و مسئولیت های شیلات است اما تا سرحد توان  در این زمینه پیگیری  و حمایت خواهیم کرد.
مدیر کل شیلات استان با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در مقابله با صید غیر مجاز و پیشگیری از آن یکی از چالش های بزرگ پیش روی شیلات هرمزگان است، عنوان کرد: صید و صیادی اصولی و پایدار بی تردید نیازمند همراهی و حمایت مسئولین و همچنین همراهی صیادان در استفاده از روش های صید اصولی و پیشگیری از صید مخرب و غیر مجاز است.
دریایی با اشاره به اینکه  شرایط و راه دسترسی مرکز تخلیه صید گابریک و برخی مناطق اطراف با مشکلاتی روبرو است، پیگیری جانمایی مرکز تخلیه صید جدید برای مردم این مناطق را در دستور کار رئیس شیلات شهرستان جاسک،معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان و واحد فنی این اداره کل قرار داد.
تسریع در تکمیل بندر صیادی گوگسر،ارتقای ایمنی و خدمات آتش نشانی، اقدام به جمع آوری ادوات صید مخرب، همکاری و همراهی در برخورد با صید غیر مجاز،ارتقای فعالیت های تعاونی های صیادی و … از جمله تاکیدات موارد مطرح از سوی مدیرکل شیلات استان و هیئت همراه بود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4495

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها