افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

موجودی ۳۰۱ هزار تنی شش قلم کالای اساسی در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 4506
  • 21 تیر 1400 - 0:02
موجودی  ۳۰۱ هزار تنی شش قلم کالای اساسی در بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان میزان موجودی شش قلم کالای اساسی غیرکانتینری در بندر شهید رجایی را 301 هزار تن اعلام کرد و از اتخاذ تدابیری ویژه به منظور کاهش ماندگاری کالاهای مورد نیاز مردم در بزرگترین بندر تجاری ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، “علیرضا محمدی کرجی ران” با بیان اینکه ماندگاری زیاد کالا موجب اشغال ظرفیت‌های موجود در بندر و ایجاد مشکلاتی در پذیرش کالاهای وارداتی و صادراتی می شود، اظهار داشت: انبارها و محوطه های بندری محل گذر کالاست و نباید به مکانی برای ماندگاری یا توزیع کالا تبدیل شود؛ زیرا هرچه ماندگاری کالا کاهش یابد، به میزان بیشتری از منافع مردم، بندر، بخش خصوصی شامل واردکنندگان، صادرکنندگان و نیز سرمایه گذاران صیانت می شود.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در چرخه تامین و توزیع کالا نقش انباردار و مدیریت تخلیه و نگهداری کالا را عهده دار است، گفت: در صورتی که مدت زمان ماندگاری کالا در بندر به میزان منطقی و استانداردی حدفاصل بازه زمانی ۳۰ تا ۴۵ روزه برسد، یک روند طبیعی در زنجیره تامین کالا شکل خواهد گرفت که پیامدهای مثبتی در زمینه گردش کالا در محوطه های بندری به دنبال دارد و در بحث های تنظیم بازاری نیز اثرگذار خواهد بود.

کرجی ران از اقدامات صورت گرفته به منظور مدیریت ماندگاری کالاهای اساسی در بزرگترین بندر تجاری ایران سخن به میان آورد و گفت: از اواخر سال گذشته، سازمان بنادر تعرفه‌های خدمات بندری در حوزه کالاهای اساسی را بر حسب مدت زمان تعریف و مصوب کرده است؛ این تعرفه بر اساس کتابچه تعرفه و به‌صورت پلکانی  بر حسب مدت زمان ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۵، ۶۰ روزه و بیشتر محاسبه می‌شود و بر همین اساس قیمت برای هر دوره زمانی متفاوت است و به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند تا انگیزه عوامل بیرونی برای دپوی کالا در بندر کاهش یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مدیریت صحیح ورود کالای اساسی، اعمال نرم های عملیاتی و پیگیری سیاست حمل یکسره کالا در بندر شهید رجایی را به عنوان دیگر اقداماتی برشمرد تا فرآیند تخلیه کالاها از کشتی سرعت بگیرد و کشتی ها در هنگام تخلیه، متحمل هزینه خسارت دیرکرد(دموراژ) نشوند. همچنین پیگیری های لازم با صاحبان کالاهای اساسی به منظور تسریع در خروج کالاها و هماهنگی با سازمان های مرتبط در امر ترخیص و تامین ناوگان حمل و نقلی نیز به انجام رسیده تا شاهد سرعت گرفتن و تسهیل ورود و خروج کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی باشیم.  

وی با اشاره به نتایج آخرین تجزیه و تحلیل های آماری صورت گرفته، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۱ هزار تن کالای اساسی شامل گندم، جو، شکر، برنج، روغن خوراکی و کود شیمیایی در انبارها و محوطه های بندر شهید رجایی ذخیره سازی شده است که این میزان، بدون احتساب کالاهای اساسی کانتینری است.

وی اضافه کرد: محموله شکر با رقم ۸۵هزار تن بیشترین میزان حجم موجودیو همچنین محموله های گندم با رقم ۱۳ هزار و ۹۰۰ تن دارای کمترین میزان حجم کالای اساسی دپو شده و محموله جو با ثبت ۴ روز، رکورددار کمترین میزان ماندگاری در بندر است.

محمدی کرجی ران در پایان تجهیز بندر شهید رجایی به برج های تخلیه غلات جدید با راندمان بالا و همچنین افزایش جرثقیل های ساحلی با هدف افزایش بهره وری و عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی را از جمله اقدامات مهم در دستور کار این بندر عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها