افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس شورای شهر بندرعباس:

زیر یوغ هیچ گروه سیاسی و نماینده‌ای نبودم/ به حوزه عمرانی شهرداری بندرعباس نمره ۱۸ می‌دهم

  • کد خبر : 4562
  • 22 تیر 1400 - 19:53
زیر یوغ هیچ گروه سیاسی و نماینده‌ای نبودم/ به حوزه عمرانی شهرداری بندرعباس نمره ۱۸ می‌دهم
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه در طول ۸ سال خدمتم در شورا هیچ‌گاه با هیچ گروه سیاسی و نماینده‌ای در مجلس نبودم، گفت: به حوزه عمرانی شهرداری بندرعباس نمره ۱۸ از ۲۰ و به سایر حوزه‌ها نمره ۱۵ را می‌دهم و معتقدم با تمامی موانع و کمبودهای موجود، شهرداری بندرعباس به خصوص در حوزه عمرانی عملکرد خوبی داشته است.

اسلام باوقار در نشستی خبری اظهار کرد: در طول دوره پنجم شورای اسلامی شهر بندرعباس اتفاقات خوبی در حمل‌ونقل عمومی شهر بندرعباس افتاده و ۶۳ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل این شهر اضافه شده است. همچنین نوسازی ۳۸۰ دستگاه تاکسی را نیز داشته‌ایم.

وی افزود: ساخت سه سالن سرپوشیده، احداث ۵۰ زمین ورزشی، افتتاح ۹۰ بوستان محله‌ای، راه‌اندازی ۱۴ کیلومتر پیست دوچرخه سواری، افتتاح سه پلاتو و چهار فرهنگ‌سرا، ۱۱ ساختمان اداری شهرداری، ۳ ایستگاه آتش‌نشانی و ۴ ظرف بالابر از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در شورای پنجم بود. مسیر کوهستانی و بدون رفت و آمد پنجعلی تبدیل به مکانی گردشگری در شهر بندرعباس شد و در ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین با کاربری گردشگری و فضای سبز در این منطقه در حال ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع پارک و ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای ورزشی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: در خصوص فضای سبز شهر بندرعباس نیز، شهرداری از خود زمینی ندارد و کلیه زمین‌هایی که اداره کل راه و شهرسازی استان با کاربری فضای سبز مشخص کرده، توسط شهرداری بندرعباس تبدیل به پارک و فضای سبز شده است.

باوقار عنوان کرد: ساخت یک مجتمع درمانی با زمینی به مساحت ۳ هزار و ۹۰ مترمربع در بلوار جمهوری اسلامی برای مردم و کارکنان شهرداری بندرعباس در شورای پنجم تصویب شد که امیدواریم شورای ششم پیگیر اتمام و بهره‌برداری آن باشد. کتابخانه شهدای بندرعباس نیز که با حکم ماده ۱۰۰ در حال تخریب بود با درخواست‌های اهالی فرهنگ و هنر و تلاش‌های شورای پنجم حفظ شد.

وی ادامه داد: ساخت ۳ بوستان ساحلی، احداث سازمان مدیریت بحران و سازمان سرمایه‌گذاری، آرامستان، احداث و ساماندهی بازار ماهی‌فروشان، بنکداران و میدان میوه و تره‌بار از دیگر مصوبات شورای پنجم بوده است.

باوقار در پاسخ به این سوال که مقدار رقم‌های پرداختی به اعضای شورا به نسبت هزینه‌های میلیاردی که کاندیدا برای حضور در شورا انجام می‌دهند قابل باور نیست، گفت: این را از افرادی بپرسید که یک تا دو میلیارد تومان برای حضور در شورا خرج کردند و در نهایت هم رای نیاوردند. من خودم ۲۵۰ میلیون تومان برای انتخابات هزینه کردم. خیلی‌ها فکر می‌کنند با هزینه میلیاردی رای می‌آورند اما اینگونه نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص عوارض صنایع آلاینده غرب بندرعباس نیز اظهار کرد: آلاینده بودن هریک از صنایع را اداره کل محیط‌زیست هرمزگان مشخص می‌کند. جالب است که در سال ۹۸ مبلغ ۸۰ میلیارد تومان بابت آلایندگی صنایع به سحاب شهرداری واریز شد و این مبلغ در سال ۹۹ به ۵۴۰ میلیون تومان رسیده و این به آن معنی است که به هر دلیلی این صنایع از لیست صنایع آلاینده بیرون آمده‌اند.

باوقار ادامه داد: خوشبختانه نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی پیگیر این مسئله هستند و محیط‌زیست نیز قول مساعد در راستای انتشار صنایع آلاینده غرب بندرعباس داده است. امیدواریم با پیگیری‌هایی که از سوی استان و نمایندگان مردم در مجلس صورت می‌گیرد و همکاری محیط‌زیست، مبلغ واریزی عوارض آلایندگی صنایع غرب بندرعباس به حساب شهرداری، مقداری منطقی باشد.

وی بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس در سال ۹۶ را ۶۸۰ میلیون تومان، در سال ۹۷ مبلغ ۷۶۰ میلیون تومان، در سال ۹۸ مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ مبلغ یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در سال ۹۹ ماهانه حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به هریک از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس بابت حق‌الجلسات پرداخت شده است. ما تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد هزینه‌های شورا را کاهش دهیم و تا قدری هم موفق بوده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تعداد نیروهای شهرداری بندرعباس را حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد نیروهای خدماتی تنظیف و فضای سبز و ۳ هزار نفر نیز کارمندان اداری شهرداری مرکزی، مناطق و سازمان‌ها هستند. شهرداری بندرعباس در سال گذشته ۱۳ درصد جابجایی بودجه داشته و این مقدر در سال جاری به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

باوقار تصریح کرد: من در طول ۸ سال خدمت خود در شورای اسلامی شهر بندرعباس، هیچ‌گاه با هیچ گروه سیاسی و نماینده‌ای در مجلس نبودم به همه عزیزان احترام گذاشته و می‌گذارم اما هیچ‌گاه آدم کسی نبوده‌ام. ۸ سال به نظرات بزرگان استان و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس احترام گذاشتم اما درنهایت آنچه به صلاح مردم بود را انجام دادم.

وی عنوان کرد: در طول ۸ سال خدمتم در شورا افراد زیادی در شهرداری بندرعباس بودند و قدردان زحمات تمامی پرسنل شهرداری هستم. من به حوزه عمرانی شهرداری بندرعباس نمره ۱۸ از ۲۰ و به سایر حوزه‌ها نمره ۱۵ را می‌دهم و معتقدم با تمامی موانع و کمبودهای موجود، شهرداری بندرعباس به خصوص در حوزه عمرانی عملکرد خوبی داشته است. همان‌طور که کمبودها، نواقص و بدی‌ها را می‌بینیم باید کارهای خوب انجام‌شده را نیز ببینیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در پایان یادآور شد: معتقدم عملکرد فردی در شورای اسلامی شهر آن‌طور که باید مؤثر نیست و درنهایت این عملکرد جمعی است که دیده می‌شود. اگر سر تا پای من یا هریک از اعضای شورا را به تنهایی طلا بگیرند و عملکرد کلی شورا بد باشد، آن شورا شورای بدی است و بالعکس.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این نشست، اظهار کرد: من و همکارانم در شورای پنجم آنچه در توانمان بوده را انجام داده‌ایم و از هیچ تلاشی برای بهبود شهر بندرعباس دریغ نکرده‌ایم. مهم‌ترین کار صورت گرفته در این شورا تدوین سند راهبردی شهر بندرعباس، طرح تفضیلی شهر بندرعباس و سند آمایش سرزمینی این شهر بوده است.

مجید عسکری‌زاده افزود: حفظ ساحل سورو، کمک به گسترش بومگردی در محله سورو، ساماندهی بازار ماهی‌فروشان، بنکداران و میدان میوه و تره‌بار و ثبت شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق در یونسکو از دیگر فعالیت‌های مهم شورای پنجم شهر بندرعباس بوده است.

وی عنوان کرد: برای اینکه شهری به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت شود نیازمند معیارهایی است که شهر بندرعباس حائز شرایط در آیین‌ها و لباس‌های محلی بوده است. ۸ هزار بانوی هرمزگانی در سامانه شهر خلاق بندرعباس عضو هستند و صنایع‌دستی خود را در بازارهای بین‌المللی آنلاین به فروش رسانده‌اند. تنها در سال ۹۹ حدود ۲ میلیون دلار درآمد فروش این صنایع‌دستی بوده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: ساخت بزرگ‌ترین مرکز تعزیه استان، حمایت و تقویت بازی‌های آبی، اصلاح فضای سبز و کاشت درختان محلی و توقف کاشت درختان کنوکارپوس از دیگر فعالیت‌های مهم شورای پنج بوده است.

عسکری‌زاده اضافه کرد: ۷۰ درصد از مبلغ جرائم رانندگی در شهر بندرعباس باید برای بهبود عبور و مرور شهری به شهرداری تعلق گیرد که متأسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است. همچنین عوارض آلایندگی صنایع غرب بندرعباس از دیگر مواردی است که باید برای بهبود فضای سبز و عبور و مرور شهری به شهرداری تعلق گیرد اما در پرداخت آن کم‌کاری‌های بسیاری صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4562

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها