افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری:

تدوین اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور در بندرعباس

  • کد خبر : 4573
  • 25 تیر 1400 - 15:06
تدوین اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور در بندرعباس
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از تدوين اولين طرح راهبردي سيما و منظر شهري جنوب كشور با محوريت كلانشهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، مصطفی خادم با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به رویکردهای نوین و جهانی شهر های سبز(Green cities) و تغییرات اقلیمی(Climate change) در حوزه شهرها و مناظر آینده برای شهرهای ساحلی دنیا، این سازمان برای ارتقا کیفی و کمی منظر شهر بندرعباس با نگاه به آینده اقدام به تدوین اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور با محوریت کلانشهر بندرعباس کرده است.
وی در تشریح جزئیات بیشتر این طرح افزود: این طرح برنامه‌ای جامع و راهبردی برای ارتقای کمی و کیفی منظر شهری بندرعباس است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس ادامه داد: شناسایی،حفظ و ارتقاء زیرساخت‌های اکولوژیکی شهر در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از دیگر اهداف این طرح است.
خادم همچنین در تشریح هداف خرد طرح، عنوان کرد: شناخت و تحلیل کامل و چند وجهی وضعیت موجود فضای سبز و تحلیل آن، شناسایی مسائل و مشکلات فضای سبز شهری و ارائه راهبردهای حل مساله به منظور دستیابی به توسعه کمی و کیفی فضای سبز از دیگر اهداف تدوین و اجرای این طرح راهبردی است.
این مقام مسئول با تاکید بر تبیین سیاست‌ها و اقدامات متناسب با راهبردهای ارائه شده در اجرای طرح راهبردی سیما و منظر شهری بندرعباس، گفت: اولویت‌بندی اقدامات در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و ارائه اسناد پشتیبان به منظور تضمین عملیاتی شدن طرح جزو دیگر برنامه‌های حاصل از اجرای این طرح است.
خادم در انتها نیز خاطرنشان کرد: طرح راهبردی سیما و منظر شهری بندرعباس که با همکاری و راهبری اعضا هئیت علمی دانشگاه‌ها و متخصصین برجسته کشوری این حوزه انجام در حال انجام است، می‌تواند الگویی برای ارتقا حوزه سیما و منظر سایر شهرهای ساحلی کشور باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4573

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها