افزونه جلالی را نصب کنید.

پوشش شبکه‌های صدا و سیما در بشاگرد به ۹۹ درصد رسید

  • کد خبر : 4705
  • 27 تیر 1400 - 21:49
پوشش شبکه‌های صدا و سیما در بشاگرد به ۹۹ درصد رسید
با راه اندازی ۷۹ ایستگاه فرستنده و تقویت سیگنال شبکه‌های صداوسیما، پوشش دیجیتال شبکه‌های صداوسیما در شهرستان بشاگرد به ۹۹ درصد رسید.

گروه شهرستان ـ حمید رحیمی:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چلچله بندر معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیمای جمهورى اسلامی در بازدید از منطقه بشاگرد گفت: با توجه به گزارش‌هایی که از مشکلات پوشش شبکه‌های صداوسیما در این منطقه داشتیم با دستور رئیس سازمان، بررسی‌های فنی صورت گرفت و مشخص شد که پوشش شبکه‌ها در این شهرستان مطلوب نیست.

رضا علیدادی افزود: البته مشکل اساسی در این منطقه شکل موقعیت جغرافیایی منطقه و لزوم زیر ساخت‌های لازم برای راه اندازی ایستگاه بود.

وی گفت: با برنامه ریزی‌های تخصصی صداوسیمای مرکز خلیج فارس و متناسب با شرایط منطقه در مدت دو ماه ۸۴ ایستگاه تقویت پوشش شبکه‌های صداوسیما طراحی شد و ۷۹ ایستگاه آن عملیاتی و راه اندازی شده است که ۹۹ درصد جمعیت شهرستان بشاگرد زیر پوشش دریافت شبکه‌های صداوسیما قرار گرفتند.

علیدادی افزود: تجهیزات این ایستگاه‌ها کاملا ایرانی است که قوی‌ترین فرستنده‌های دیجیتال در جهان است و مناسب کار در شرایط سخت آب و هوایی و موقعیتی منطقه است.

وی گفت: با توجه به طراحی ویژه این ایستگاه ها، نیاز به ساخت ساختمان‌های مجزا و تجهیزات هزینه بر اضافی نبود و همین امر موجب تسریع در راه اندازی این ایستگاه‌ها در عرض دو تا سه ماه شد.

معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیمای جمهورى اسلامی افزود: این ایستگاه‌ها با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است که البته اگر تلاش جهادی مجموعه صداوسیما و طراحی ویژه این ایستگاه‌ها نبود، یا منتظر تخصیص بودجه می‌ماندیم هزینه این طرح‌ها بسیار بیشتر از این می‌شد.

علیدادی گفت: اکنون مردم بشاگرد می‌توانند از ۲۱ شبکه تلویزیونی و بسته شبکه‌های رادیویی با استفاده از گیرنده‌های دیجیتال بویژه در شرایط کرونا و برای آموزش استفاده کنند.

مدیر کل صداوسیمای مرکز خلیج فارس نیز گفت: با حمایت رئیس سازمان صداوسیما، معاونت امور فنی سازمان و کار جهادی نیرو‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس اکنون پوشش شبکه‌های صداوسیما در بشاگرد ۹۹ درصد است که بالاترین پوشش در استان و حتی بالاتر از میانگین کشوری است.

مهران جلائی افزود: منطقه بشاگرد به علت کوهستانی بودن شرایط دسترسی پذیری بسیاری سختی دارد و در بازدید از منطقه نیز سختی‌های کار و راه دسترسی مشخص بود، که راه اندازی این ایستگاه‌ها در این شرایط نشان از کار جهادی و بزرگ بخش فنی صداوسیما است.

وی گفت: امیدواریم مردم خوب بشاگرد از این پس بدون مشکل از این شبکه‌های دیجیتال استفاده کنند.

حجت الاسلام غلامی امام جمعه شهرستان بشاگرد نیز با تشکر از رئیس سازمان صداوسیما برای دستور ویژه در این زمینه گفت: با راه اندازی این ایستگاه‌ها همه شهرستان زیر پوشش شبکه‌های صداوسیما قرار گرفت که در این شرایط کرونا و برای آموزش‌های مجازی بسیار ارزشمند است.

شهرستان بشاگرد با بیش از ۳۳ هزار نفر جمعیت در شرق استان هرمزگان واقع شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها