افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان:

سهمیه واکسن کرونا هرمزگان افزایش یافت/ بدون همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا، موفق نخواهیم شد

  • کد خبر : 4757
  • 10 مرداد 1400 - 11:49
سهمیه واکسن کرونا هرمزگان افزایش یافت/ بدون همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا، موفق نخواهیم شد
استاندار هرمزگان گفت: بخش زیادی از ابتلا و فوت بر اثر بیماری کرونا در هرمزگان به دلیل دورهمی ها، برگزاری مراسم‌های عروسی و ختم، رفت و آمدها و سفرهای غیرضروری بوده است و بدون همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا، موفق نخواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، فریدون همتی اظهار کرد: از مردم هرمزگان می خواهیم طی دو هفته با استفاده گسترده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم برگزاری دورهمی ها و مراسم‌های عروسی و ختم، عدم خروج غیرضروری از خانه، عدم تردد و مسافرت غیرضروری و همچنین در ادارات، بازارها، اصناف، پاساژها و بنگاه‌های اقتصادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همه همکاری داشته باشند تا دیگر شاهد بیماری و از دست دادن جان عزیزان در استان نباشیم.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است و این در حالی است که در سال گذشته، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان ۹۵ درصد بود و همه مردم، اصناف و بنگاه‌های اقتصادی، رعایت خوبی داشتند و از برگزاری مراسم عروسی و ختم و تردد غیرضروری امتناع می کردند و میزان ابتلا به بیماری کرونا و فوت ناشی از آن در هرمزگان بسیار کم بود.

استاندار هرمزگان گفت: هر زمان حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شود، میزان شیوع کرونا نیز افزایش می‌یابد و با توجه به گستردگی جامعه، هیچ طرحی در این زمینه، بدون همکاری و کمک مردم، نمی‌تواند موفق باشد.

همتی با اشاره به پیگیری های ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، تصریح کرد: سهمیه بیشتری برای واکسن کرونا به هرمزگان اختصاص یافته و گروه‌های سنی در حال واکسیناسیون هستند و تامین دارو برای درمان بیماران مبتلا به کرونا نیز از دیگر موارد است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بیمارستانی در هرمزگان در حال تکمیل و توسعه است و بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس نیز با رفع موانع، طی کمتر از یک ماه تحویل داده می‌شود تا برای بستری بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار گیرد و کمک‌های لازم توسط بنگاه‌های اقتصادی برای تامین دارو و کیت های تشخیص کرونا جهت شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کرونا، در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها