افزونه جلالی را نصب کنید.

صنایع کوچک با کمک دولت و بخش خصوصی در استان هرمزگان گسترش یابد

  • کد خبر : 4808
  • 15 مرداد 1400 - 16:56
صنایع کوچک با کمک دولت و بخش خصوصی در استان هرمزگان گسترش یابد
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به سهم ناچیز جوانان هرمزگانی از اشتغال در صنایع مستقر در استان گفت: صنایع کوچک با حمایت بخش خصوصی و دولت در استان پر ظرفیت هرمزگان گسترش یابند.

به گزارش تسنیم ، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در پیام جمعه خود ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه استان هرمزگان اظهار داشت: خبرنگاران با انعکاس رویدادهای مختلف و شفافیت مطالب و مسائل رسالت خبری خود را به خوبی انجام می‌دهند، به خبرنگاران استان خداقوت می‌گویم.

وی افزود: با اطلاع عرض می‌کنم خبرنگاران استان بدون چشم‌داشت در حال فعالیت هستند و بایستی مسئولان و مردم قدردان این قشر زحمت کش باشند و آنها را از خود بدانند و احساس کنند با نقد منصفانه و بیان به موقع اخبار در برابر تهاجم خبری دشمنان بایستند و مردم را در برابر این تهاجم واکسینه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به حادثه بمباران اتمی ناکازاکی و هیروشیما توسط کشور مدعی حقوق بشر گفت: این کشور مستکبر بمب اتم را برای سایر کشورها جایز نمی‌داند اما برای خودشان و رژیم صهیونیستی منعی نیست و تسلیحات خود را گسترش دهند و با استفاده از آن مردم بی گناه را قتل عام کنند.

وی تصریح کرد: آمریکا در چند ثانیه بیش از ۱۶۰ هزار انسان را با استفاده از بمب اتمی قتل عام کرد اما اکنون مدعی است کشوری نباید از این تسلیحات بهره ببرد.

حجت الاسلام عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: استان هرمزگان یک استان صنعتی است که در صنایع سنگین و بزرگ در مقیاس کشوری جایگاه خوبی داریم و زمینه برای گسترش آن فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: با محاسباتی که انجام شده اگر تمام صنایع صرف ایجاد اشتغال برای جوانان هرمزگان شود نمی‌تواند بخش عمده‌ای باشد چرا چه طبق آمار ۱۵۰ هزار بیکار در استان داریم که اگر همه ظرفیت صنایع هم به اشتغال جوانان بومی اختصاص یابد کمتر از یک سوم می‌توانند صاحب شغل شوند.

امام جمعه بندرعباس گفت: ما از سهم اشتغال جوانان هرمزگان در صنابع مستقر در این استان راضی نیستیم و سهم ناچیزی دارند و مطالبه اشتغال جوانان در این صنایع مطالبه به حقی است، وجود این صنایع موجب افزایش سرسام آور کالاها شده و مسکن و غیره نیز گران شده، نباید سهم هرمزگان از این صنایع آلودگی و گرانی باشد باید سهم هرمزگان در اشتغال دیده شود. 

وی تاکید کرد: راهکار ایجاد اشتغال این است که علاوه بر اشتغال جوانان در صنایع بزرگ، باید زمینه‌ای فراهم شود که صنایع کوچک با حمایت بخش خصوصی و دولت گسترش یابند، این استان در حوزه صنایع کوچک و تبدیلی ظرفیت بسیار زیادی دارد، اگر صنایع تبدیلی حمایت شوند کشاورزان دیگر محصول خود را از بین نمی‌برند.

عبادی زاده گفت: معتقد ایجاد یک خانه یک کارخانه هستیم و هر خانه بایستی با ایجاد صنایع کوچک نقش خود را در اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به حضور در مراسم تنفیذ رئیس جمهور اظهار داشت: با تنفیذ حکم ریاست جمهوری پیامی به جهان بود که انتخابات در ایران ترکیبی از مردم سالاری و دین بود که اجرا شد، به رئیس جمهور تبریک عرض می‌کنم و آرزو داریم امیدی که در دل مردم ایجاد شده را بتوانند محقق کنند.

وی افزود: مردم هم به دولت جدید برای کار کردن و تحقق وعده‌ها فرصت دهند و صبور باشند تا با همکاری هم کشور از مشکلات فعلی خارج شود و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری دولت باید شعار مردمی بودن را به واقعیت تبدیل کند و درد و رنج مردم فارغ از تمایلات جناحی، حزبی و قومی را کامل حس و حل کند. 

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4808

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها