افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر بندرعباس:

موفقیت بندرعباس در کسب نشان شهر خلاق یونسکو یک ظرفیت ارزشمند است که نیازمند سرمایه گذاری مناسب و توجه ویژه ای می باشد

  • کد خبر : 4938
  • 03 شهریور 1400 - 21:54
موفقیت بندرعباس در کسب نشان شهر خلاق یونسکو یک ظرفیت ارزشمند است که نیازمند سرمایه گذاری مناسب و توجه ویژه ای می باشد
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: موفقیت بندرعباس در کسب نشان شهر خلاق یونسکو یک ظرفیت ارزشمند و خوبی است که متاسفانه در دو سال اخیر سرمایه گذاری مناسبی روی آن صورت نگرفته و نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، حسن سالاری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور ششمین جلسه شورای این شهر با تسلیت ایام سوگواری شهادت ابا عبدالله الحسین و تسلیت درگذشت یکی از پرسنل خدوم سازمان آتش‌نشانی بندرعباس و تسلیت درگذشت عالم گرانقدر جهانگیری مدیر حوزه علمیه خواهران و همچنین تبریک هفته دولت و روز کارمند و روز پزشک و عرض خدا قوت به کادر درمان و مدافعین سلامت و تبریک روز جهانی مسجد بیان کرد: فرهنگ پیشران توسعه در هر جامعه ای محسوب می شود و اگر برنامه های توسعه ای بر بستر فهم فرهنگی یک جامعه صورت نگیرد محکوم به شکست خواهد بود. بویژه در حوزه مدیریت شهری برای کلان شهری چون بندرعباس نیازمند تدوین یک برنامه توسعه فرهنگی هستیم که در این برنامه همگی گروه های مردمی بایستی دعوت شده و حضور فعال داشته باشند. از متخصصین آموزشی در آموزش و پرورش و دانشگاه های بندرعباس تا حوزه های هنری و تخصصی چون انجمن های هنری و فرهنگی بندرعباس، از کانون های فرهنگی مردمی چون کانون های فرهنگی و هنری مساجد و کانون های فرهنگی بسیج تا فعالین در زمینه کسب و کارهای فرهنگی و صنعتگران صنایع دستی شهر بندرعباس.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه خاطرنشان کرد: بندرعباس به عنوان شهری چند فرهنگی هم در سطح بین المللی و هم سطح ملی نیازمند یک نگاه کلان نگر در کنار راهبردهایی برای حفظ هویت و میراث فرهنگی است، هویت بخشی فرهنگی و تعریف شناسنامه فرهنگی برای محلات شهر به عنوان بخش های مهم و حیاتی شهر و توسعه فرهنگی محله محور بر اساس نیاز مردم هر محله و مطالعات کارشناسی یک امر ضروری است،بازنگری در نام معابر و خیابان های شهر و نامگذاری آنها با اسامی بزرگان محلات و شخصیت های تاریخی بندرعباس و همچنین نامگذاری معابر و کوچه های اصلی و فرعی با اسامی نخبگان فرهنگی ، علمی ، ورزشی، سیاسی ، تاریخی و … . برای انجام نیاز سنجی و مطالعات ضروری استفاده از توان و ظرفیت اساتید دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی شهر در همه زمینه های مرتبط با چالش های شهری بویژه مسائل اجتماعی و فرهنگی بایستی در برنامه های شهرداری باشد. همچنین در قرن بیست و یکم که مساله تولید محتوا به عنوان یکی از راهبردهایی که به توسعه پایدار فرهنگی کمک میکند بایستی در خصوص شهر بندرعباس و عملکردهای شهرداری و سایر سازمان های فرهنگی مد نظر باشد.
سالاری تصریح کرد: موفقیت بندرعباس در کسب نشان شهر خلاق یونسکو یک ظرفیت ارزشمند است که متاسفانه در دو سال اخیر سرمایه گذاری مناسبی روی آن صورت نگرفته و نیازمند توجه ویژه است. تشکیل شورایی متشکل از نمایندگان دانشگاه های شهر، نمایندگان ادارت فرهنگی شهر و نخبگان فرهنگی برای نظارت و راهبری برنامه های فرهنگی شهر بر محوریت شهر خلاق می تواند راهگشا باشد. همچنین ایجاد خانه فرهنگ و هنر، ایجاد مرکز فرهنگ و هنر انقلاب و اختصاص ساختمان های به آن ها و همچنین سپردن بخشی از فرهنگسراها و فضاهای فرهنگی در اختیار شهرداری به نهادهای مردمی و انجمن های فرهنگی، هنری و رسانه ای بایستی در دستور کار قرار بگیرد. جذب اعتبارات و کمک های ملی و بین المللی برای کمک به گروه های محلی فعال در زمینه شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای بومی نیز اقدامی است که بایستی با همکاری استانداری هرمزگان و نهادهای دولتی مرتبط پیگیری شود و شورای شهر نیز در این مسیر همراه خواهد بود.
نائب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و دبیر کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در خصوص سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری که بازوی اصلی شهرداری بندرعباس در اجرای برنامه های فرهنگی است نیز بایستی بدنبال توازنی در تخصیص اعتبار و عملکردهای ورزشی و فرهنگی باشیم و حوزه فرهنگی را از یک روابط عمومی، چاپخانه یا شبه کانون تبلیغاتی به حوزه ای با توان مطالعه، تحلیل و تولید محتوا تبدیل کنیم که در پیشرفت فرهنگی شهر نقش ایفا کند و قطعا این امر نیاز مند بازنگری در ساختارهای این سازمان و تدوین راهبردها و برنامه هایی با همکاری و کمک همه فعالان حوزه فرهنگ است.
سالاری در پایان گفت: جای دارد از همه همکاران و کارکنان زحمتکش مجموعه شهرداری و همچنین از همکاران شورای ششم که به بنده اعتماد کردند و با کسب حداکثر آرا‌ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و ورزشی انتخاب شدم تقدیر و تشکر نمایم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4938

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها