افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد؛

افزایش ۴۰ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندرشهید رجایی/ تخلیه بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار تن کالا

  • کد خبر : 5029
  • 07 شهریور 1400 - 15:08
افزایش ۴۰ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندرشهید رجایی/ تخلیه بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار تن کالا
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رشد 40 درصدی میزان تخلیه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی از ابتدای امسال تا چهارم شهریور ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، “علیررضا محمدی کرجی‌ران” با اشاره به میزان تخلیه کالای اساسی(غیرکانتینری) طی پنج ماهه امسال اظهارداشت: با پهلوگیری ۳۲ فروند کشتی طی مدت یاد شده یک میلیون و ۴۹۰هزار و ۶۳ تن انواع کالاهای اساسی در بندرشهید رجایی تخلیه شده است.

وی عمده این کالاها را روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، کنجاله سویا ،کود، گندم و جو اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت ۱۵ کشتی حامل روغن به میزان ۴۵۲ هزار و ۳۳۸ تن وارد بندرشهید رجایی شده که یا پیشتر جهت فرآوری به کارخانجات داخل کشورارسال شده ویا درحال تخلیه می‌باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، میزان تخلیه گندم به عنوان یک محصول استراتژیک در مدت یاد شده را ۳۳۴ هزار و ۶۱۶ تن اعلام کرد که به وسیله پنج کشتی وارد بندر شهید رجایی بندرعباس شده است.

به گفته محمدی کرجی ران، در حال حاضر سه فروند کشتی حامل کالای اساسی روغن، خوراکی، ذرت و گندم در بندرشهید رجایی پهلودهی و عملیات تخلیه درحال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: تا یک ماه آینده نیز۶۰۰ هزار تن کالای اساسی شامل برنج، روغن خام نباتی، شکر خام و گندم وارد بندر شهید رجایی بندرعباس می‌شود.

بندر شهید رجایی با اختصاص تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، بهره گیری از تعداد ۱۵ باب انبار مسقف به مساحت۱۳۰هزار متر مربع با ظرفیت بالغ بر ۳۵۰ هزار تن، محوطه بارانداز به مساحت ۹۰ هزار متر مربع و ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک و همچنین تعداد ۳ پایانه نگهداری فرآورده های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن یکی از مهمترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور به شمار می آید .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5029

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها