افزونه جلالی را نصب کنید.
شیخ حسین توانا:

برپایی کنگره امام سجاد(ع) وحدت و دوستی شیعه و اهل سنت را گسترش می‌دهد

  • کد خبر : 5081
  • 12 شهریور 1400 - 15:45
برپایی کنگره امام سجاد(ع) وحدت و دوستی شیعه و اهل سنت را گسترش می‌دهد
یک عالم اهل سنت استان هرمزگان گفت: برپایی کنگره‌هایی از این قبیل وحدت و دوستی شیعه و اهل سنت را بیش از پیش گسترش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از موج ، شیخ حسین توانا عالم اهل سنت هرمزگان در آیین پایانی یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به میزبانی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از افتخارات دین مبین اسلام داشتن الگوهای قوی و موثر است که شاید در دیگر ادیان چنین الگوهایی نباشد، الگوهایی که حتی کسانی که مسلمان نیستند به صاحب اخلاق بودن این بزرگواران اعتراف کرده اند.
شیخ توانا بیان کرد: امام زین‌العابدین دارای این سه صفت بود، نخست آنکه عینا چون رسول خدا(ص) عمل می کرد، خواهان خدا و مومن به قیامت بود و ذکر فراوان می گفت.
این عالم اهل سنت هرمزگان با اشاره به حدیث ثقلین مطالبی را عنوان کرد و گفت: تمسک به عترت و سنت رسول خدا انسان را در مسیر نگاه می دارد، در زمان امام سجاد(ع) کسانی راه را گم کردند که علم، قدرت، سیاست داشتند اما دنباله رو این ۲ مولفه نبودند و دیگران را به همراه خود به گمراهی کشاندند.
شیخ توانا ابراز داشت: در هر میدانی اعم از سیاست، تجارت، میدان اصلاح نفس، اگر با قرآن و عترت باشیم و به این دو متمسک شویم گمراه نمی شویم.
وی با اشاره به یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) تصریح کرد: این برنامه ها تاثیر بسزایی دارد اما هر کنگره ای که به اسم یکی از بزرگان باشد وظیفه ما را سنگین تر می کند؛ اثرات برپایی این قبیل کنگره ها بسیار مثبت است پس چه بهتر است که این نشست ها از سالن‌های کنفرانسی بیرون آمده و در فضای باز و با حضور مردم استان برگزار شود.
سخنران یازدهمین کنگره امام سجاد(ع) گفت: درهمین سالن شاهد برگزاری کنفرانس سادات بودیم، سادات شیعه و سنی در کنار هم بودند و جالب بود یکی از برادران شرکت کننده اهل سنت می گفت؛ من فقط به این کنگره آمدم تا چهره سادات سنی را ببینم.
شیخ توانا در پایان افزود: مساله این است که اگر امروز دو مذهب بزرگ جهان اسلام در کشوری که اکثریت تشیع هستند در کنار هم زندگی می‌کنند به برکت این قبیل همایش ها است و باید در راستای گسترش آن تلاش مضاعف کنیم.​

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5081

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها