افزونه جلالی را نصب کنید.
طی پنج ماهه امسال محقق شد؛

جهش ۱۴۱درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی در بنادر شرق هرمزگان

  • کد خبر : 5094
  • 14 شهریور 1400 - 22:40
جهش ۱۴۱درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی در بنادر شرق هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کالا در پنج ماهه سال جاری گفت: طی این مدت صادارت کالای نفتی در این بنادر جهش ۱۴۱ درصدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،”حمیدرضا محمد حسینی تختی” در تشریح فعالیت های نفتی و غیرنفتی پنج ماهه بنادر شرق هرمزگان اظهار کرد: طی این مدت ۶۶۳هزار و ۴۳ تن کالای غیر نفتی، تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴۳ درصد رشد داشت.

وی عمده کالاهای صادرشده را شامل گوگرد، مصالح ساختمانی، موادغذایی، میوه و تره بار و ماشین آلات ساختمانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کرد که این میزان با تکمیل زیرساخت های بنادر شرق هرمزگان افزایش خواهد داشت.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی را نیز ۲۲۰ هزار و ۹۹۷ تن اعلام کرد و بیان کرد: در مدت پنج ماهه امسال صادرات کالای نفتی رشد ۱۴۱ درصدی را نشان می دهد.

محمدحسینی همچنین، از افزایش ۵۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی همزمان با پهلوگیری ۳ هزار و۶۹۸ فروند از انواع شناورهای فلزی و سنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

این مسوول رشد تردد شناورهای ورودی به این بنادر را ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته قلمداد کرد و افزود: ایمنی یک اصل جدایی ناپذیر در تمامی عملیات لجستیکی می باشد که طی سال های گذشته با تمهیدات موثری که در این خصوص رخ داده شاهد افزایش تردد و پهلوگیری انواع شناورها هستیم.

بندر شهید باهنر بندرعباس دارای پنج بندر زیر مجموعه در شرق استان است، این بنادر با توجه به نقش موثر خود در اقتصاد دریا محور که هم جنبه تجاری و هم گردشگری دارد، نقش  بسزایی را در توسعه اقتصادی به ویژه گردشگری دریایی ایفا می نماید .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5094

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها