افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید استاندار هرمزگان از روستا‌های بشاگرد

  • کد خبر : 5236
  • 04 مهر 1400 - 1:40
بازدید استاندار هرمزگان از روستا‌های بشاگرد
استاندار هرمزگان گفت: 10 کیلومتر از قطعه نخست طرح راهسازی در محور‌های 14 روستای بشاگرد تکمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ فریدون همتی در بازدید از روستا‌های شهرستان بشاگرد افزود: قطعه دوم این طرح به طول هفت و قطعه سوم نیز به طول ۱۷ کیلومتر پیشرفت خوبی دارد.

وی گفت: قطعه چهارم هم که رفت و آمد در آن برقرار است، پس از ساخت قطعات دیگر بهسازی، و حذف نقاط حادثه خیز آن در دستورکار قرار می‌گیرد.
استاندار هرمزگان به روند ساخت راه ارتباطی چهارده روستا به طول ۴۳ کیلومتر، شامل زیرکوه، پشتکوه و بیخ کهنو تا شمسون و همچنین آبرسانی از سد‌های جگین و سهران اشاره کرد و گفت: کار‌های بزرگ و جهادی در زمینه‌های راهسازی و آبرسانی در شهرستان بشاگرد صورت گرفته است.
همتی افزود: امیدواریم تا سال آینده، این سه قطعه به بهره‌برداری برسد و این راه ارتباطی به طور کامل بازگشایی، و مشکل رفت و آمد در این چهارده روستا برطرف شود.
استاندار هرمزگان گفت: یک محور میانی از گوهران شهرستان بشاگرد تا میناب نیز ایجاد می‌شود و همچنین جاده پشتکوه شهرستان بشاگرد می‌تواند شهرستان‌های بشاگرد و میناب را به استان سیستان و بلوچستان متصل کند که یک محور بسیار تاثیرگذار است.
همتی افزود: پیگیری و رفع مسائل و مشکلات مطرح شده در این بازدید‌ها و دیدار‌های مردمی را در جلسه‌ای بررسی و در اولویت قرار می‌دهیم.
وی به بازدید از ایستگاه خط انتقال آبرسانی از سد سهران به شهر گوهران شهرستان بشاگرد اشاره کرد و گفت: این خط انتقال آب با حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار، پارسال به بهره برداری رسید که تاکنون شهر گوهران و ۱۶ روستا را تحت پوشش آبرسانی قرار داده است.

استاندار هرمزگان افزود: به دیگر روستا‌های در مسیر این خط انتقال نیز آبرسانی می‌شود.
وی گفت: امسال آبرسانی به پنج روستا نیز در دستورکار است و با اولویت بندی و به تدریج، در مجموع به ۵۳ روستا از این خط ابرسانی می‌شود.
وی با اشاره به لزوم تمرکز بر ساخت سازه‌های آبخیزداری در بشاگرد با توجه اقلیم این شهرستان، افزود: این سازه‌ها در زمینه مهار و جمع آوری آب، جلوگیری از تخریب خاک و سیل، تامین آب شرب و کشاورزی بسیار کارآمد و مفید است و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و به اهداف پیش‌بینی شده در شهرستان بشاگرد رسیده‌ایم.
حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: در نتیجه این بازدید‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، راه‌های ارتباطی شریانی شهرستان بشاگرد در حال تحول است و در زمینه آبرسانی با اجرای دو پروژه بزرگ انتقال آب از سد‌های جگین و سهران، به طور اساسی در راستای رفع مشکلات و ایجاد منبع آب پایدار برای شهرستان بشاگرد اقدام شده است.
در بازدید استاندار هرمزگان از شهرداری گوهران، و بدنبال درخواست اعضای شورای اسلامی روستای شهرشیب، آبفا هرمزگان موظف به اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت خط انتقال از سد سهران و احداث مخزن برای آبرسانی به این روستا شد.
استاندار هرمزگان در دیدار با مردم روستای درشهر و در پاسخ به مطالبه مردمی، مدیرعامل آبفا را موظف به پیگیری اصلاح شبکه انتقال آب این روستا کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5236

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها