افزونه جلالی را نصب کنید.

سیاسی کاران متملق را بهتر بشناسید ! ! !

  • کد خبر : 5285
  • 09 مهر 1400 - 22:46
سیاسی کاران متملق را بهتر بشناسید ! ! !
در چند هفته اخیر خبرهای ضد و نقیضی در خصوص انتخاب استاندار استان هرمزگان در محافل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و من جمله خبرگزاریها و فضای مجازی منتشر شد که عکس العملهای مختلفی را نیز به دنبال داشت.

صرف نظر از تمامی اتفاقات و تغییرات مدیریتی که ممکن است رخ دهد، یک نکته اساسی را نباید هرگز فراموش کرد و آن هم حفظ حرمت و  قدردانی از زحمات چندین و چند ساله مسئولان سابق استان ، شهرستانها و من جمله بندرعباس است.

اینکه برخی بیایند و تلاش و کوشش مدیران گذشته را به نفع خود مصادره کنند در هیچ قاموسی قابل دفاع نبوده و کاریست بس غیر اخلاقی!!!

لا اقل در افتتاح بعضی پروژه ها نامی از کننده کار بیاورید….اگر خود در رزومه کاری چیزی ندارید بسیار ناپسند است که فعالیت و تلاش دیگران را به نوعی سیاه نمایی کرده و پروژه ها را به نام خود تمام کنید!!

ادب و اصالت حکم می کند اگر یک مدیر پروژه های بزرگی را در زمان مدیریت خود به اتمام رساند و بعد تغییر کرد و از سمت خود برکنار شد، برای افتتاح آن پروژه، ضمن دعوت در مراسم افتتاح، از وی تقدیر شود، نه اینکه به گونه ای غیر انسانی با افراد برخورد شود، که این رفتار نه تنها در عرف بلکه در قانون و قاموس اسلام محکوم است.

دولت مردمی رییسی یک دولت صادق و به دور از کینه ورزی و یک دولت کاملا انقلابی است و اطمینان داشته باشید چنین ریا کاریهایی را بر نمی تابد! پس سعی نکنید به گونه ای رفتار کنید که ناجوانمردانه کارهای دیگران را به نام خود مصادره کنید به نحوی که اذهان عمومی نیز از کار شما جریحه دار شود!

دیگر اینکه عده ای خاص با روی کار آمدن دولت جدید به دنبال چسباندن خود به بدنه دولت و خالی کردن عقده های شخصی هستند، بدون تردید این گونه افراد هیچ ارتباطی با دولت جدید نخواهد داشت و دست اندرکاران به خوبی بر این امر واقف خواهند بود.

چه بسا افرادی سیاسی که به دلیل زیاده خواهی و سو استفاده های فراوان، روی تمامی سیاسیون استان را در دولت قبلی سفید کرده اند و این عده به تازگی ظاهرا لباس اصیل اصولگرایی بر تن کرده و شروع به رایزنی در محافل مختلف کرده اند و به واسطه آشنایی با برخی نمایندگان در مجلس، به دنبال مصادره کردن منافع استان به نفع خود و نوچه هایشان هستند!!

بودند و هستند برخی مدیران متملق و چاپلوس که در دولت روحانی یقه جر می دادند و فریاد وانفسا سر داده و فلانی و بهمانی را به دلیل قرابت به یک جناح خاص و داشتن اندیشه های سیاسی غیر همسو، از برخی تشکلهای صنفی و حتی دستگاه های دولتی می راندند، اما هم اکنون چنان در جلد اصولگرایی فرو رفته، پیشانی با مهر داغ می کنند و ژست کار بلدی و فعالیت گرفته اند که گویی در استان هرمزگان هیچ کس بهتر از این آقایان برای خدمت به مردم وجود ندارد!!

واقعا این صندلی مدیریت چه دارد که برخی جانباختگان این کرسی حاضرند برای آن از همه چیز خود بگذرند؟!!و حتی نخبه های استان را قربانی امیال خود کنند!!

مثلا مدیری که تا دیروز علیرغم مراجعه جویندگان کار، برای اشتغال جوانان و مردم هیچ کاری انجام نداده و عملکردش زیر صفر بوده است، هم اکنون فراخوان اشتغال داده!! واقعا این فرد، دیگران و من جمله سیاسیون را خر فرض نکرده است؟!!

در اینکه ممکن است استاندار، فرمانداران و….به زودی پست مدیریتی خود را تحویل دهند هیچ شکی وجود ندارد و این جریان تقریبا در تمامی دولتها یک اتفاق ساده به شمار رفته، طبیعی است و از اختیارات غیر قابل انکار دست اندرکاران دولت محسوب می شود.

پس از انتخاب استاندار نیز ممکن است حتی تمامی فرمانداریها و سازمانها بنا به سیاست کاری، دچار تغییر شوند.

به نظر می رسد برخی تغییرات مدیریتی در استان و صدور احکام مختلف که دلیل آن فقط ساختن رزومه کاری برای اشخاص است، در شرایط  کنونی زیاد جالب توجه نباشد، چون با انتخاب استاندار ممکن است سیستم مدیریت استان مجددا دستخوش تحولات عمیق گردد.

با وجود گرانیهای افسار گسیخته که روز به روز شاهد افزایش آن هستیم،  فضای مدیریت استان هم اکنون نیازمند تنفس در راستای رفاه عموم مردم است و بهتر است هر اتفاقی که در استان رخ میدهد فقط در جهت منافع مردم باشد نه منافع یک نماینده مجلس یا همین برخی محافل سیاسی تاریخ گذشته زیاده طلب !

بهتر است دوستان سیاسی و غیر سیاسی به جای چسباندن انگ به برخی افراد کار بلد به دنبال حذف قهری نخبه های استان نباشند و برای خود قبا ندوزند که کاری است نابخشودنی و مستوجب عذاب.

انتصابات کنونی نیز که بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی دارد بهتر است متوقف شود و هر گونه تغییر و تحول د این چند روزه را به تیم مدیریتی در دولت جدید بسپارند.

کامبیز حسین پور

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5285
  • نویسنده : کامبیز حسین پور

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها