افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه هرمزگان:

جامعه اسلامی زنان را به سوی عزت خواهی، عفاف و کمال جویی هدایت کرد

  • کد خبر : 5324
  • 12 مهر 1400 - 18:46
جامعه اسلامی زنان را به سوی عزت خواهی، عفاف و کمال جویی هدایت کرد
مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه هرمزگان گفت: جامعه اسلامی زنان را به سوی عزت خواهی، عفاف، درک شخصیت و کمال جویی و تحول فکری و روحی هدایت کرد.

به گزارش رسا ، صغری ذاکری در همایش تربیت و تعالی حوزه ای در روستای روتان شهرستان سیریک، بیان کرد: زنان‌، نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی را ایفا کردند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) سیریک، زنان را از عناصر فضیلت و ارزشهای الهی دانست و گفت‌: زنان دارای برکات زیادی هستند و به عنوان نیمی از جامعه بشریت، همواره بیشترین بار مشکلات را بر دوش می کشند و به نوعی شریک غم خانواده می باشند.

وی ضمن بیان اینکه جوامع و تمدن جاهلی زنان را حقیر و ضعیف شمرده‌، تصریح کرد: اسلام به زنان، شخصیتی باکرامت و مقامی والا بخشیده که این مقام و منزلت، توأم با فداکاری و ایثار، در پرتو انقلاب اسلامی تجلی یافت و عطر شکوفایی این موجود بزرگوار و با فضیلت، جهانیان را به شگفت اورد، تا انجا که خبرگزاریها و تحلیل گران، انقلاب اسلامی را به «انقلاب چادرها» نامگذاری کردند.

 ذاکری با بیان این که هنر انقلاب اسلامی متحول ساختن زنان جامعه است‌، اظهار کرد: جامعه اسلامی زنان را در مسیر اسلام و ارزشهای الهی هدایت کرد و از بی هویتی و بی بند و باری و ابتذال که سوغات غرب بود، به سوی عزت خواهی، عفاف، درک شخصیت و کمال جویی و تحول فکری و روحی هدایت کرد .

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) سیریک در ادامه با اشاره به اینکه بانوان در انقلاب اسلامی نقش هدایتگری داشتند، بیان کرد: زنان با حضور خویش در صف مقدم تظاهرات، انگیزه قیام و حضور در تظاهرات و مقابله با طاغوت را در مردها و جوانها به وجود آوردند.

وی در پایان با تاکید بر الگوپذیری زنان مسلمان از حضرت فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س)، گفت: همان گونه که زنان با الگوپذیری وارد نهضت شدند و در مقابل طاغوت ایستادند و از اسلام و قرآن دفاع کردند، امرزو نیز می توانند از ولایت دفاع کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5324

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها