افزونه جلالی را نصب کنید.

برگزاری اولین رزمایش پدافند شیمیایی در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 5449
  • 10 آبان 1400 - 13:48
برگزاری اولین رزمایش پدافند شیمیایی در بندر شهید رجایی
در سومین روز از هفته پدافند غیرعامل، رزمایش پدافند شیمیایی با مشارکت شرکت‌های مستقر در بندر و صنایع غرب استان در یکی از پایانه‌های کانتینری بندرشهید رجایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، اولین رزمایش پدافند شیمیایی به مناسبت هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل با رویکرد افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری تاسیسات، تجهیزات و مراکز حیاتی و حساس در بندرشهید رجایی برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان با اشاره به وظایف و کارکردهای پدافند غیرعامل گفت: مصون‌سازی و تداوم فعالیت‌های ضروری از کارکردهای ویژه پدافندغیرعامل به شمار می‌رود.

 “محسن زینلی تختی” ادامه داد: امروزه با توجه به سرعت پیشرفت‌های تجهیزاتی در حوزه حملات سایبری ما نیز باید سرعت خود را در حوزه پدافند غیرعامل بیشتر کرده و یکی از ابزار آن نیز تداوم رزمایش‌ها به ویژه در بنادر، مراکز حساس و صنایع بزرگ است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این رزمایش اظهارداشت: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مؤثرترین و پایدارترین روش‌های دفاع در مقابل تهدیدات،همواره مدنظر مجموعه بندرشهید رجایی بوده است.

 “محمود صابری “، هدف از برگزاری این مانور را مصونیت‌بخشی، امن‌سازی، کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها، مراکز و صنایع شیمیایی و پاسخ پدافندی به حوادث و مخاطرات شیمیایی عنوان کرد.

وی، حفاظت از سرمایه انسانی و محیط زیست در برابر تهدیدهای شیمیایی را بخش دیگری از اهداف این رزمایش برشمرد.

این مقام مسوول با اشاره به شعار سال( پدافند غیرعامل، ایران پایدار)، گفت: با فرهنگ‌سازی و شناخت پدافند غیرعامل و مشارکت جامعه دریایی و بندری و آشنایی با اصول و اهداف پدافند غیرعامل می‏ توان هرگونه تهدید، خطرات احتمالی و پیامدهای آنها را در حوزه‌های بندری و دریایی کاهش داد.

در ادامه، “هوشنگ محمدرضایی “، رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح اهداف و سناریو از پیش طراحی شده این رزمایش پرداخت.

گفتنی است، هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافندغیرعامل(Passive Defense)خوانده می شود. در پدافند عامل فقط نیروهای مسلح مسئولیت دارند. درحالی که در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش مؤثری داشته باشند.

هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ (هشتم لغایت ۱۴ آبان ماه) با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها