افزونه جلالی را نصب کنید.
سفیر هند:

هرمزگان مهمترین منطقه برای توسعه روابط بین دو کشور ایران و هند است

  • کد خبر : 5455
  • 10 آبان 1400 - 13:55
هرمزگان مهمترین منطقه برای توسعه روابط بین دو کشور ایران و هند است
استاندار هرمزگان، تشکیل کارگروه مشترک را برای افزایش تبادلات تجاری میان ایران و هند از طریق استان هرمزگان امری ضروری برشمرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در دیدار با سفیر کشور هند در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران و هند با توجه به سابقه تاریخی، اشتراک های فرهنگی و همسایگی بین دو کشور دارای روابط دوستانه و حسنه هستند، اظهار کرد: این دوستی تاریخی زمینه مناسبی برای همکاری های آتی به شمار می رود.

وی افزود: ما علاقه مند هستیم دو کشور بزرگ ایران و هند بتوانند به سمت حذف واسطه ها حرکت کنند و تجارت‌شان را به صورت مستقیم و بی واسطه انجام دهند.   استاندار هرمزگان ضمن اعلام آمادگی برای ارائه تسهیلات به منظور توسعه تجارت و سرمایه گذاری، اظهار امیدواری کرد، هند نیز گام های عملی را در این خصوص بردارد.

دوستی اضافه کرد: بنادر ایران و به‌ویژه استان هرمزگان برای دسترسی کشور هند به بازار آسیای میانه آمادگی کامل دارند و آماده هستیم زمینه را برای دسترسی بهتر صادرکنندگان و واردکنندگان هندوستان از طریق زیرساخت های حمل و نقل ریلی و زمینی فراهم کنیم.

وی، تشکیل کارگروه مشترک را برای افزایش تبادلات تجاری میان ایران و هند از طریق استان هرمزگان امری ضروری برشمرد و گفت: ما نمایندگان بخش دولتی و خصوصی خود را به زودی معرفی خواهیم کرد و امیدواریم هند نیز در سریع ترین زمان ممکن نسبت به معرفی نمایندگان خود برای تشکیل این کارگروه اقدام کند.

استاندار هرمزگان در خصوص حمل و نقل کالا نیز بیان کرد: در این حوزه نیازمند تصمیمات در سطح کلان هستیم ولی در حدود اختیارات استان، زمینه برای حضور و فعالیت تجار و بازرگانان هندی فراهم می شود.

گددام دارمندرا سفیر کشور هند در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات استاندار هرمزگان، با بیان اینکه دهلی به دنبال توسعه روابط خود با تهران است، اظهار کرد: ما به دنبال توسعه روابط بانکی و اقتصادی عمیق بین دو کشور هستیم و بندرعباس و هرمزگان می تواند مهمترین نقطه برای توسعه روابط باشد.

وی با اشاره به بازدید از منطقه ویژه اقتصادی خلیح فارس، بندرشهید رجایی و دیدار با اعضای اتاق بازرگانی بندرعباس، گفت: طی این دیدارها ظرفیت های بخش های مختلف تشریح شد که منجر به شناخت بیشتر از زیرساخت های هرمزگان و توسعه روابط در آینده خواهد شد.

سفیر کشور هند در جمهوری اسلامی ایران، دسترسی به کریدور جنوب – شمال را از جمله ظرفیت های استان هرمزگان برای گسترش روابط در زمینه ترانزیت کالا برشمرد و خاطرنشان کرد: در سفر وزیر امورخارجه ایران به هند، تمام نقطه نظرات مثبت خود را در رابطه با فراهم کردن امکان بهره مندی از مزیت های هرمزگان مطرح خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها