افزونه جلالی را نصب کنید.
از ابتدای سال تا نیمه آبان محقق شد؛

جهش ۶۴ درصدی ترانزیت کالای غیرنفتی در بنادر شرق هرمزگان

  • کد خبر : 5502
  • 17 آبان 1400 - 18:39
جهش ۶۴ درصدی ترانزیت کالای غیرنفتی در بنادر شرق هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، میزان ترانزیت کالای غیرنفتی در بنادر شرق استان در بازه زمانی از ابتدای فروردین تا نیمه آبان ماه را ۲۹ هزار و ۶۶۷ تن اعلام کرد و گفت: این میزان ترانزیت جهش ۶۴ درصدی را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ” حمیدرضا محمدحسینی تختی ” در تشریح فعالیت‌های بنادر شرق هرمزگان در حوزه ترانزیت و صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون(نیمه آبان ماه)، بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن کالای نفتی و غیرنفتی صادر شده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی، عمده شاخص‌های عملیاتی را مربوط به کالای غیرنفتی به میزان یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: این کالاها شامل مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی و باغی بوده که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

محمد حسینی بیان داشت: در مدت یادشده، ۲۹ هزار و ۶۶۷ تن ترانزیت کالای غیرنفتی در بنادر شرق هرمزگان صورت گرفته که آمارها رشد ۶۴ درصدی را به ثبت رسانده است. 

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اضافه کرد: شهریور ماه امسال نیز برای اولین بار یک فروند لنج تجاری با ظرفیت ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات غذایی را بارگیری و پس از طی مسافتی حدود ۱۳۰۰ مایل در یکی از بنادر شرق آفریقا پهلو داده شد.

 گفتنی است، “ترانزیت” در فرهنگ معین به دو معنی عبور کالا از کشوری به کشور دیگر بدون پرداخت گمرگ و بخشی از جابه جایی مسافر و کالا بین مبدأ و مقصد که مستلزم عبور از کشور ثالث باشد، آمده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5502

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها