افزونه جلالی را نصب کنید.

هرمزگان رتبه اول تولیدات آبزی پروری دریایی کشور

  • کد خبر : 5545
  • 23 آبان 1400 - 23:37
هرمزگان رتبه اول تولیدات آبزی پروری دریایی کشور
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران به همراه مدیر کل شیلات هرمزگان ،مديركل دفتر امور ميگو و آبزيان آب شور سازمان شيلات ايران ، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین از ظرفیت های آبزی پروری استان هرمزگان با هدف مرتفع سازی موانع و مسائل و همچنین فراهم سازی زمینه های ارتقای آبزی پروری در این استان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، در حاشیه این بازدید معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه خوشبختانه شاهد توسعه چشمگیری در فعالیت های شیلاتی استان هرمزگان به ویژه آبزی پروری هستیم گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته شامل به روز رسانی مراکز و بهبود کیفیت تولید بی شک شاهد ارتقای فعالیت های شیلاتی در استان هرمزگان به ویژه در حوزه های آبزی پروری هستیم و تلاش‌های صورت گرفته در این مسیر ستودنی است.

مرتضی افراسیابی وجود ظرفیت های خوب پرورش ماهی دریایی در قفس،تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، ،پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهاین گرمابی، تکثیر و پروش میگو،فرآوری و عمل آوری آبزیان و صادرات آبزیان در  هرمزگان را ویژگی های این استان عنوان کرد و افزود: در سال های اخیر شاهد درخشش دست آوردها و فعالیت های شیلاتی در هرمزگان با اقدامات تاثیرگذار شیلات استان هستیم‌.

وی با اشاره به سهم یک چهارمی هرمزگان در تولیدات شیلاتی کشور خاطر نشان شد: با توجه به ظرفیت های عظیم شیلاتی این استان و همچنین تلاش ها و اقدامات انجام شده، بی شک توسعه آبزی پروری می تواند رونق اقتصادی، رونق تولید، اشتغال زایی و … را برای استان هرمزگان و کشور به همراه داشته باشد.

افراسیابی پرورش ماهی در قفس را از اولویت‌های سازمان شیلات ایران و جزء طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تامین کننده امنیت غذایی و بهره وری بهینه از منابع آبی و اشتغال پایدار  خواند و گفت: استان هرمزگان ضمن برخورداری از رتبه اول پرورش ماهیان دریایی در قفس علرغم مشکلات ناشی از تحریم‌ها و بیماری کرونا توانسته گام های خوبی برای توسعه این صنعت و ارتقای آن بردارد، بطوریکه شاهد هستیم استان در ساخت و نصب قفسهای دریایی خودکفا شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان هرمزگان پتانسیل بالغ بر ۱۸۰ هزار تن تولید میگو  پرورشی و همچنین ۱۱۳ هزار تن ماهیان دریایی در قفس را دارد گفت: تحقق این مهم مستلزم ایجاد زیر ساخت های لازم همچون برق رسانی به مزارع و همچنین حمایت های اعتباری و تسهیلاتی کم بهره است.

افراسیابی راه اندازی مراکز تولیدی نیمه تمام به ویژه سایت پرورش میگو حسینه بندر لنگه پس از ۱۸ سال رکود را از کارهای بزرگ‌شیلات استان در حمایت از تولید در یکسال اخیر بر شمرد  و گفت: همچنین ارتقا و بهبود کیفیت تولید میگوی پرورشی از اهم اقدامات خوب شیلات استان و بخش خصوصی دانست .

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان برخورداری از حدود  دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی(باجزایر) با مزیت بهره گیری توام از خلیج فارس و دریای عمان، ظرفیت تولید ۱۱۳ هزار تن انواع ماهیان دریایی در قفس، ۵۰ هزار هکتار اراضی مناسب جهت تولید میگوی پرورشی ظرفیت های خوب و جدید پرورش ماهیان خاویاری در آب های داخلی استان توام با آب کشاورزی –پرورش ماهیان گرمابی و … ،امکان تولید و پرورش خیار دریایی، گیاهان دریایی و صدفهای مروارید ساز،آرتمیا،لابستر را از ظرفیتهای آبزی پروری استان هرمزگان معرفی کرد.

عبدالرسول دریایی با اشاره به اهمیت آبزی پروری در حفاظت از زیست دریایی برای نسل آینده و تامین امنیت غذایی گفت: حرکت خوب شیلات استان در مسیر آبزی پروری ،هرمزگان را به قطب تولیدات شیلاتی کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه هرمزگان با تولیدات شیلاتی بیش از ۳۵۰  هزارتن در سال رکوردار، و قطب شیلاتی کشور است گفت: فعالیت های شیلاتی و توسعه پایدار شیلاتی در استان هرمزگان در حال حاضرحدود ۵۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است که این میزان  بیانگر اهمیت و لزوم توجه  و حمایت بیشتر از توسعه شیلات در استان هرمزگان است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها