افزونه جلالی را نصب کنید.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریا نوردی:

لزوم برگزاری دوره های آموزشی بررسی سوانح به منظور ارتقا عملکرد بارزسان

  • کد خبر : 5567
  • 03 آذر 1400 - 3:44
لزوم برگزاری دوره های آموزشی بررسی سوانح به منظور ارتقا عملکرد بارزسان
دوره آموزشی «بررسی سوانح دریایی» در راستای ارتقاء ایمنی دریانوردی ناوگان تجاری دریایی کشور و کاهش بروز سوانح دریایی به میزبانی بندر شهید رجایی بر گزار شد .

اقتصادی ـ محبوبه آتش برگ:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چلچله بندر ،” حسین عباس نژاد ” عضو هیات عامل و سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر در این مراسم گفت: امروزه موضوع آموزش به عنوان یکی از ارکان اساسی پیشرفت در هر زمینه بشمار می آید وی  خاطر نشان کرد :  اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی سوانح دریایی به منظور هم افزایی ودانش  اندوزی بازرسان و همچنین افزایش ضریب ایمنی دریانوردی در محدوده دریایی کشور کرده است .

عباس نژاد در خصوص اهمیت و لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی«بررسی سوانح دریایی» افزود: بررسی دقیق و به موقع سوانح می‌تواند به شناخت علل  و ریشه‌های بروز سوانح دریایی اعم از عوامل انسانی، سخت افزاری‌، نرم افزاری و محیطی منجر شود.

این مقام مسئول در سازمان بنادر اظهار داشت: در این دوره آموزشی کارشناسان سوانح دریایی کشور با چگونگی ایجاد مقررات جدید در سازمان بین‌المللی دریانوردی، اهمیت بررسی سوانح و الزامات قانونی مرتبط مانند قطعنامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ کشوری نحوه بررسی سوانح دریایی آشنا شده اند. 

وی به آشنایی با روش‌های جمع آوری اطلاعات حادثه، آنالیز سانحه به ‌منظور یافتن دلایل اصلی و نهفته بروز سوانح ، استفاده از پتانسیل و ظرفیت های مشاوران متخصص دریایی در فرایند بررسی سوانح دریایی ، اهمیت بررسی سوانح و لزوم ارسال گزارشات به سازمان جهانی دریایی و همچنین استفاده از امکانات و ابزارها ی تخصصی به منظور استخراج دلایل بروزسانحه و آموزش نحوه استخراج اطلاعات جعبه سیاه کشتی تاکید کرد .

عباس نژاد به هم اندیشی بازرسان سوانح دریایی کشور با یکدیگر و بروز رسانی و افزایش آگاهی آنها با آخرین الزامات ملی و بین المللی مربوط به فرآیند ایمن محور در راستای توانمندسازی بازرسان اشاره ای داشت و گفت: بالا بودن ضریب ایمنی محدوده دریایی و بنادر کشور به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی انتخاب بندر مقصد برای صاحبان کالا و کشتی ها به حساب می آید که این مهم با ایمن سازی آبراه و بنادر از طریق بکارگیری پیشنهادات و درس های آموختنی برگرفته از بررسی سوانح دریایی بدست می آید. بازدید از بخش های مختلف معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دیگر برنامه های عباس نژاد بود .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5567

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها