افزونه جلالی را نصب کنید.

شهردار توانمند یا ناتوان!!!

  • کد خبر : 5640
  • 19 آذر 1400 - 11:17
شهردار توانمند یا ناتوان!!!
مدتها است شهردار محترم بندرعباس به جای ارایه برنامه کاربردی جهت حل معضلات و مشکلات شهری، صدور انواع پیام بی محتوا به مناسبت‌های مختلف را در دستور کار روابط عمومی خود قرار داده است.

این موضوع تقریبا شامل شورای شهر و سایر ارگانها و سازمانهای دولتی وغیر دولتی نیز می شود که بیشتر جنبه نمایشی و تفنن دارد تا اینکه واقعا هدف از پیام نوعی همدردی یا اصلا رسیدگی به مشکلات آحاد جامعه باشد.

صرف صادر کردن یک پیام پوشالی و پخش کردن آن در فضای مجازی هیچ دردی از مردم دوا نمیکند و از آنسو فقط و فقط برای خالی نبودن عریضه آقایان و خانمها است و لا غیر…!!!اما ظاهرا این نوع پیامها قرار است به نوعی فعال بودن و عملکرد آقایان را در فضای مجازی به منصه ظهور برساند که مایه بسی تاسف و شرمندگی است که اگر این مناسبتها نبود آقایان می خواستند چه گلی به سر مردم بزنند!!.

بهتر است شهردار محترم شهر بندرعباس فکر بهتری به حال مردم بندرعباس بردارد و رسیدگی به امور شهری را در حد بازدید از یک محله و یا صدور پیام و بیانیه تقلیل ندهد.

جناب نوبانی از بدو ورود به شهرداری نه تنها برنامه ای مدون برای مدیریت شهری ارائه نداده اند بلکه حتی در زمان قبل از انتخاب به عنوان شهردار نیز، در جلسه ای فقط به ارائه دیدگاه ونظرات شخصی خود نسبت به شهر پرداختند و از دادن هر گونه برنامه راهبردی تا کنون سر باز زده اند که اعضای محترم شورای شهر نیز به تازگی از اوضاع و احوال شهر بندرعباس خسته شده و خواهان حرکتی جدی از سوی شهردار شده اند که صد البته مقصر، خود اعضای شورا هستند که در فضایی احساسی چنین شهرداری را انتخاب کردند که هیچ برنامه ای برای شهر ندارد.

این چند صباح هم جناب شهردار، فقط، تا توانسته حکم انتصاب دست این و آن داده که همین امر نیز از سوی اعضای شورا مورد انتقاد واقع شده است.

موتور محرکه مدیریت شهری فقط به اظهار کردن کلماتی نظیر : من نوکر مردم هستم و یا من خادم مردم هستم و … که پیش نمی‌رود برادر، شهر مدیر و مدبر میخواهد، شهر خدمات میخواهد، شهر سرمایه‌گذار می خواهد، شهر نظافت میخواهد، شهر فضای سبز مناسب میخواهد، از کدامین درد مردم این شهر بگوییم که زبانمان مو درآورده است…اینکه دایم بنالید و از بدهی شهرداری بگویید که نشد هنر..باید بگویید که خود چه در چنته دارید!!!!.و برای حل مشکلات چه کرده اید؟؟!!

فضای سبز بندرعباس بیمار شده ، سیستم حمل و نقل مسافری شهر بسیار اسفناک، بی نظم و غیر قابل تحمل است!!.

انتصابات کنونی در دستگاه شهرداری نیز بیشتر تا کنون جنبه نمایشی داشته است تا اینکه بخواهد تاثیر گذار در برنامه های مدیریت شهری و خدمات رسانی شهرداری باشد.

بی تحرکی و مشکل تراشی و انداختن تمام قصورات گردن این و آن، نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی کند بلکه از مسئولان فقط یک دست نشانده بی تحرک می سازد که هیچ توانی برای انجام کار ندارند.

در همین جا لازم است اعضای شورای شهر تدبیری اندیشیده و موتور سیستم مدیریت شهری را جهت انجام امور جاری به طریقی روشن کنند و گرنه با این روندی که شهرداری پیش می رود هیچ اتفاق خاصی طی چند ماه و سال آینده در شهر بندرعباس نخواهد افتاد.

سیستم شهرداری هم اگر هنر کند تمامی پروژه های ناتمام قبلی را پایان دهد، واقعا هنر کرده است و اگر مسئولان واقعا در توانشان نیست و نمیتوانند کاری را پیش ببرند بهتر است مردم را در جریان گذاشته و فضا را برای فعالیت دیگران خالی نماید.

کامبیز حسین پور

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5640

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها