افزونه جلالی را نصب کنید.
از بین رفتن حقوق جوانان بیکار هرمزگانی

وقتی یک کابینت ساز مسؤول روابط عمومی شرکت نفتی میشود

  • کد خبر : 5644
  • 20 آذر 1400 - 12:48
وقتی یک کابینت ساز مسؤول روابط عمومی شرکت نفتی میشود
بارها و بارها مسوولان استانی در محافل مختلف متذکر میشوند که همواره باید از نخبه های استان در راس برخی امور استفاده شود اما آیا این شعار در واقعیت اتفاق می‌افتد یا خیر?

داریم در استان فردی با تحصیلات درخشان که دکترای ارتباطات هم دارد اما از استعداد و نبوغ وی در هیچ جا استفاده نمی شود!!!
از آنسو اما یک فرد کابینت ساز با تحصیلات نه چندان درخشان به صرف سفارش یکی از مسوولان میرود و میشود مسئول روابط عمومی یکی از شرکتهای نفتی بزرگ استان!
دیگر نمی‌دانیم چه بگوییم و به که بگوییم! مایه بسی تأسف و شرمساری است، که هنوز هم با پارتی بازی میشود پله های ترقی را یکی پس از دیگری پیمود و آب هم از آب تکان نخورد.
در همان بهبوهه انتخاب این مسوول روابط عمومی، از خیلی‌ها رزومه کاری خواستند اما از آنجا که قرار بود این خانم به هر قیمتی به عنوان مسؤول انتخاب شود، همه را مدتها بازی دادند، همانگونه که بسیاری از نخبه ها و سرمایه های انسانی استان را که نمرات بالایی در آزمونهای استخدامی میگیرند، سالیان سال است که در جریان مصاحبه های شغلی، در همین صنایع استان بازی می‌دهند و جایشان را افراد غیر ساکن استان وارد میکنند.
نمونه اش همین آزمون استخدامی شرکتی مانند مادکوش ،سازمان تامین اجتماعی و…که چندی پیش برگزار شد و افرادی غیر ساکن و غیر بومی توانستند به سادگی و با ترفند مصاحبه، در هرمزگان به استخدام درآیند و نمایندگان محترم مجلس هم به خود زحمت ندادند که حتی تکانی بخورند و لااقل یک بررسی کوچک در حیطه وظیفه نمایندگی خود کرده و ببینند چه اجحافی در حق جوانان این مرز و بوم می‌شود و کسی هم پاسخگوی کسی نیست که نیست.
برخی بسیار حقیرانه، فقط شعار مطالبه گری میدهند و برایشان هیچ اهمیتی ندارد که جوانان بیکار استان در آزمونهای استخدامی برخی ادارات و شرکتها چه سرنوشتی پیدا می کنند?
در آزمون یکی از بانکهای استان در سال گذشته نیز افرادی غیر بومی و غیر ساکن به کار گرفته شدند و فرصت هرمزگانی ها با نمرات کتبی بالا نیز از دست رفت که رفت و هیچ کس صدایش هم در نیامد….
نمی‌دانیم تا چه زمانی قرار است هرمزگان گاو شیرده سایر استانها باشد ، گازش را ، آبش را ببرند، فرصت استخدام جوانانش را نابود کنند!!و…
منافع ملی باید به صورت کاملا مساوی در اختیار همه استانها قرار گیرد، نه اینکه زحمتش مال هرمزگان باشد و رحمتش برای سایر استانها…
همه چیز داریم اما هیچ نداریم!!!این چه وضعی است که چنین بی عدالتی سالیان سال در هرمزگان چنبره انداخته است?!!
نمایندگان محترم مجلس همواره باید مترصد فرصتهای شغلی در استان باشند و لازم است در زمان این نوع استخدامها هوشیارانه تر عمل کنند ، اما بعضاً یا در استان حضور ندارند و یا اصلا برایشان اهمیت ندارد که جوانان این مرز و بوم که در شرایط بسیار سخت و گرمای طاقت فرسا با هزینه های کلان در دانشگاهها تحصیل می‌کنند و مدرک میگیرند، آنوقت به همین سادگی و با یک سفارش کوچک، افرادی ناشایست جایگزینشان میشوند.
چندی قبل یکی از شرکتها در سیرجان آگهی استخدام زد و فقط بومیهای شهر خود را استخدام کرد و در اطلاعیه اش هم نوشت فقط بومی!!!
به همین سادگی…

کامبیز حسین پور/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5644

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها