افزونه جلالی را نصب کنید.
کامرانی تأکید کرد؛

لزوم به‌کارگیری ظرفیت نخبگان در توسعه همه‌جانبه هرمزگان

  • کد خبر : 5654
  • 20 آذر 1400 - 12:54
لزوم به‌کارگیری ظرفیت نخبگان در توسعه همه‌جانبه هرمزگان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود، یکی از راه‌های موفقیت و توسعه این استان را استفاده از توان نخبگان دانشگاهی قلمداد کرد.

به گزارش آنا ، احسان کامرانی در نشست مشترک تشکل‌ها و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان هرمزگان که با حضور استاندار هرمزگان، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان، رؤسای دانشگاه‌های استان هرمزگان و نماینده تشکل‌ها و بسیج دانشجویی به میزبانی دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد، روز دانشجو و هفته پژوهش را گرامی داشت و گفت: توسعه متوازن در کشور از دغدغه‌هایی است که باید به آن توجه ویژه شود و اگر این مهم در کشور و استان هرمزگان مد نظر قرار نگیرد، هیچ حرکت توسعه آفرینی، مثمر و مطلوب نخواهد بود.

وی توجه به سه اصل عدالت، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و مشارکت مردم در امور جاری کشور را مهم ارزیابی و تأکید کرد: اگر مسئولان در تحقق این سه اصل در جامعه تلاش نکنند، بدون تعارف، شیرازه آن جامعه از هم خواهد پاشید و به سمت بیماری رو به زوال خواهد رفت.

این استاد دانشگاه خواستار استمرار و تحکیم پایه‌های ارتباط دانشگاه با صنعت شد و افزود: اگر در جامعه این پیوند و ارتباط نتواند به معنای واقعی به منصه ظهور برسد و نهادینه شود، بدون شک توسعه جامعه با ابهام مواجه خواهد شد و در این میان نه دانشگاه می‌تواند به رسالت تولید علم خود عمل کند و نه صنعت می‌تواند پله‌های ترقی را در عرصه علم و فناوری به دست آورد.

کامرانی سرمایه‌گذاری و استفاده از تشکیلات هیئت اندیشه‌ورز و نخبگان جامعه را از مهم‌ترین نیازهای توسعه کشور قلمداد کرد و یادآور شد: قشری که می‌تواند جامعه را به توسعه همه‌جانبه نزدیک و سیاست‌های رشد و توسعه را بسط و گسترش دهد، نخبگان و اندیشه‌ورزان جامعه هستند که باید کنار گذارده نشوند و از مدار توجه نیز فاصله نگیرند.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ظرفیت استان را بر اساس سند راهبردی کشور دریامحور معرفی کرد و افزود: نیاز است از ۸۵ درصد ظرفیت مغفول مانده دریا با حفظ ذخایر زیست محیطی و رعایت اصول مدیریت محیط زیست با بهره‌برداری استاندارد و مطلوب و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در اقتصاد دریامحور به شکل معقول و با آینده‌نگری پژوهش‌محور استفاده شود که در این پروسه، مشارکت سازمان‌ها و نهادهایی مانند شهرداری، دانشگاه‌ها و… باید به‌خوبی در آن تعریف شود.

این جلسه با سخنان، سؤالات و پیشنهادات رؤسای دانشگاه‌های استان هرمزگان و نماینده تشکل‌ها و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان هرمزگان ادامه یافت و در پایان استاندار هرمزگان درباره سیاست‌های راهبردی خود و هیئت دولت در راستای ساخت و توسعه استان سخنرانی و به سؤالات دانشجویی پاسخ گفت.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5654

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها