افزونه جلالی را نصب کنید.

افزایش ضریب کیفیت ارتباطات رادیویی با انجام تست سیگنالینگ در آب‌های هرمزگان

  • کد خبر : 5705
  • 28 آذر 1400 - 13:49
افزایش ضریب کیفیت ارتباطات رادیویی با انجام تست سیگنالینگ در آب‌های هرمزگان
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با هدف افزایش ضریب ایمنی دریانوردی تست سیگنالینگ رادیویی دریایی در پهنه آبی استان انجام می پذیرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “اسماعیل مکی‌زاده” با بیان اینکه یکی از وظایف حاکمیتی و بین‌المللی سازمان بنادر به عنوان متولی امر دریا و دریانوردی تأمین ارتباطات رادیویی مطلوب در طیف پاک دریایی تخصیص یافته به سازمان بنادر و دریانوردی است، اظهارداشت : انجام تست سیگنالینگ رادیویی در پهنه آبی استان هرمزگان نیز همراستا با وظایف ابلاغی به انجام می رسد.

وی هدف از انجام تست سیگنال رادیویی در پهنه آبی استان را اطمینان از پوشش رادیویی دریایی قابل بهره برداری در نقاط مختلف، تشخیص نقاط کور رادیویی و رفع آن، نیازسنجی آتی استقرار ایستگاه‌های رادیویی دریایی و همچنین افزایش ضریب کیفیت و پایداری ارتباطات رادیویی شناورهای در حال عبور برابر با قوانین و مقررات بین المللی و ملی اعلام کرد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تأمین ارتباطات رادیویی مطلوب در محدوده آب‌های تحت پوشش و تقویت فرکانس‌های رادیویی در باندهای مختلف دریایی را از دیگر اهداف این عملیات برشمرد و ابراز داشت: این عملیات با بهره‌گیری از دانش و توان علمی کارشناسان مجرب و از طریق کمیته مخابرات و ارتباطات رادیویی بندر شهید رجایی به انجام رسیده است.

مکی زاده یکی دیگر از فواید انجام این عملیات را ارزیابی میزان پایداری و سطح نفوذ سیگنال‌های رادیویی از ساحل به دریا و از دریا به دریا در شرایط اضطرار اعلام کرد و افزود: ماحصل انجام این تست ها احصا موانع و برطرف نمودن نقاط کور و تقویت نقاطی است که با ضعف سیگنالی  روبرو هستند تا در نهایت پوشش کامل ارتباط رادیویی برای تردد ایمن شناورها صورت پذیرد .

مکی‌زاده در پایان ضمن تاکید بر انطباق ایستگاه‌های ساحلی ارتباطات دریایی سازمانی و غیر‌سازمانی با استانداردهای ملی و بین‌المللی در آب‌های حاکمیتی خاطر نشان کرد: با بهسازی ایستگاه‌های رادیویی دریایی فعلی و توسعه آنتن‌ها در آب‌های هرمزگان به بالاترین استانداردهای روزدست خواهیم یافت.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها