افزونه جلالی را نصب کنید.

ناکارآمدی برخی مدیران و تهدید رسانه ها

  • کد خبر : 5728
  • 29 آذر 1400 - 13:41
ناکارآمدی برخی مدیران و تهدید رسانه ها
((این مطلب که نوشتید کذب است، از شما به دادگاه شکایت می‌کنیم، پا روی خط قرمز شرکت ما گذاشتید، ما به شما آگهی میدهیم چرا انتقاد کردید، مطلب شما پیگرد قانونی دارد و...))

بله…این نمونه جملاتی است که به تازگی برخی مدیران و روابط عمومی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات سازمان و اداره و شرکت خود، در برخورد با خبرنگاران و جراید به کار میبرند.

اینکه نظام مدیریتی حاکم بر برخی ادارات، فشل و واقعا تاسف بار است بر هیچ کس پوشیده نبوده و نیست، نظامی که هر از چند گاهی از داخل آن بوی فساد و زد و بند و باج، شامه مردم را به شدت آزار می دهد.

برخی اوقات می بینیم که بعضا همین زد وبندها ، باج دادن ها و ارتشا، از بالا دستی ها گرفته تا پایین دست، منجر به دستگیری افرادی میشود که  حتی فکرش را هم نمی‌کردیم چنین افرادی با پیشانی سیاه و تسبیح به دست و ریش آنچنانی اهل زد و بند باشند، چه برسد به اینکه پایشان به میز محاکمه کشیده شود.

از آنسو اما خوشبختانه قوه قضائیه در خصوص وقوع جرم و فساد و… با هیچ کس تعارف ندارد و بارها حتی بسیاری از گردن کلفت ها را به پای میز محاکمه کشانده است که جای تقدیر دارد.

 هنوز هم برخورد دستگاه قضا با برخی از این نوع سو استفاده ها را گاها در اخبار و گزارشات گوناگون شاهد هستیم که روزنه های امید را روز به روز در دل مردم روشنتر می کند.

از این سو اما نمی‌دانیم برخورد برخی مسئولان بیسواد و روابط عمومی آنها که تنها هنرشان قشنگ جلوه دادن بازدیدهای بی سرانجام مدیرانشان و تهدید مداوم رسانه ها است را کجای دلمان قرار دهیم؟!!

اینکه مقام عالی استان (استاندار محترم) چه تمهیداتی را برای مدیریت این نوع مدیران برخی سازمانها و شرکتها  اندیشیده اند باید ماند و مشاهده کرد، چرا که برخی از آنها با کمک نفوذ دوستان خود بر روی برخی نمایندگان و برخی رسانه ها، با تمام قوا برای ماندن در پست و مقام خود در حال تلاش و رایزنی هستند.

این عده همواره تلاش دارند نظام مدیریتی ناکار آمد خود را با شانتاژ تبلیغاتی در فضای مجازی ، کارآمد جلوه دهند، نظامی مدیریتی که استان هرمزگان را سالیان سال به فلاکت و بدبختی و عقب ماندگی کشانده است.

چند وقت پیش آیت الله درویشی امام جمعه موقت بندرعباس نیز در خطبه های نماز با اشاره به ضعف نظارتی در دولت گذشته  گفتند((بر استاندار لازم است که همه مدیران کل در استان تغییر کند. من میشناسم آدم‌هایی را که در دولت گذشته بخاطر مسائل مالی زندان رفتند اما اکنون در پست نشسته‌اند و این‌ها اگر توبه هم کرده‌اند باید کنار بروند و کارمندی و کارگری کنند تا خدا آنها را ببخشد. آن دزدی‌ها را باید از آنها گرفت و مال‌شان را مصادره کرد و این منطق امیرالمومنین است.))

قدر مسلم مدیران ناکار آمد در دولتهای گذشته نمی‌توانند در این دولت کارآمد باشند چرا که فقط بلدند با پوشیدن کت و شلوار، ژست آدمهای کار بلد و روشن فکر بگیرند و صد البته مسوولان دولت در استان نیز باید متوجه جانماز آب کشیدن این نوع افراد باشند.

افرادی که به رسم ادب تا دیروز ریششان را تیغ می زدند و امروز می خواهند با گذاشتن ریش، مردم را تیغ بزنند!!

در هر حال اگر رسانه ها این قدرت را نداشته باشند تا مشکلات و معضلات امروز جامعه و مردم و گاها سازمانها و مسوولان آن را منعکس کنند تا بلکه مدیران نیز تکانی به خود بدهند و برای رضای مردم حرکتی انجام دهند، دیگر نامشان رسانه نیست و دیگر دموکراسی وجود نخواهد داشت که رسانه ها رکنی از آن باشند.

کامبیز حسین پور

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5728

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها