افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان مطرح کرد:

طرح “پیشرفت مردم اساس هرمزگان” مدنظر مقام معظم رهبری است

  • کد خبر : 5725
  • 29 آذر 1400 - 12:58
طرح “پیشرفت مردم اساس هرمزگان” مدنظر مقام معظم رهبری است
استاندار هرمزگان، طرح "پیشرفت مردم اساس هرمزگان" را یک برنامه تحولی با رویکرد مسئله محوری و پیشرفت توأم با عدالت مدنظر مقام معظم رهبری، عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهندس مهدی دوستی در نشست هم اندیشی برنامه تحولی طرح “پیشرفت مردم اساس هرمزگان” (اکوسیستم پیمان) که با حضور جمعی از نخبگان و رؤسای دانشگاه‌های استان هرمزگان برگزار شد، طرح “پیشرفت مردم اساس هرمزگان” را یک برنامه تحولی با رویکرد مسئله محوری و پیشرفت توأم با عدالت مدنظر مقام معظم رهبری، عنوان کرد. 

وی ادامه داد: اهداف اصلی این برنامه شامل رشد اقتصادی و افزایش سطح رفاه مردم استان هرمزگان است. استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت هزینه کردن اعتبارات در بخش های مولد اقتصادی، افزود: این نوع هزینه کرد منجر به رشد اقتصادی می‌شود و سرمایه‌گذاری در رشد اقتصادی، موجب فقرزدایی خواهد شد. 

دوستی با بیان اینکه تاکنون بر مبنای این برنامه، ۱۲۳ پروژه برای حل مسائل مختلف استان هرمزگان استخراج شده است، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل موارد متنوعی همچون افزایش سطح گلخانه‌ها، احداث سدها و مهار روان آب ها، امکان تردد خودروهای مناطق آزاد در سطح استان هرمزگان و دیگر موارد است. 

وی گفت: همچنین در قالب این برنامه، پروژه‌های ویژه‌ای برای افزایش کیفیت زندگی در ۱۳۰ روستای کمتر برخوردار و ۴۶ محله حاشیه‌ای در استان هرمزگان تعریف شده است. 

استاندار هرمزگان به ویژه برنامه‌های دو اولویت آب و آموزش در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: در بخش آموزش بیش از سه میلیارد تومان اعتبار از طریق صنایع استان به آموزش و پرورش اختصاص یافته تا بر روی ۲۰۰ دانش آموز نخبه استان جهت کسب رتبه‌های بسیار خوب در کنکور سراسری، سرمایه‌گذاری شود و همچنین با این اعتبارات برگزاری دوره های آموزشی ارتقای توانمندی ۵۰۰ معلم و دبیر دوره متوسطه در استان آغاز شده است و علاوه بر آن، هزار دانش آموز سال یازدهم، ۹۰ دانش آموز المپیادی تخصصی و ۴۴ دانش آموز المپیادی عمومی در هرمزگان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و آزمایشگاه های شیمی، فیزیک، زیست و زمین شناسی نیز در اختیار این دانش آموزان قرار می‌گیرد. 

دوستی خاطرنشان کرد: در بحث آب نیز باید کار اساسی انجام دهیم و با تعریف یک برنامه ویژه‌، تامین آب با مشارکت نهادهای مختلف، تحت مدیریت واحد انجام شود. وی ادامه داد: پیشرفت پروژه‌های طرح تحولی “پیشرفت مردم اساس هرمزگان” را به صورت هفتگی با برگزاری جلسات و نشست های مختلف رصد می‌کنیم. 

استاندار هرمزگان اظهار داشت: در اجرای این طرح از جامعه دانشگاهی استان هرمزگان کمک می‌خواهیم تا با استفاده از نظرات دانشگاهیان، این برنامه تحولی به شکل مناسبی اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5725

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها