افزونه جلالی را نصب کنید.
با حضور سرلشکر صفوی در بندر شهید رجایی تبیین شد؛

راهبردهای توسعه دریا محور در سیاست اقتصادی منطقه و بین الملل

  • کد خبر : 5817
  • 12 دی 1400 - 21:56
راهبردهای توسعه دریا محور در سیاست اقتصادی منطقه و بین الملل
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح با همراهی 25 نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی از بخش‌های مختلف بندر شهیدرجایی بازدید و در خصوص راهبردهای توسعه دریا محور و نقش آن در سیاست اقتصادی منطقه و بین الملل به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی” به منظور تبیین نقش راهبردی بنادر و صنعت دریانوردی در گام دوم انقلاب اسلامی با همراهی ۲۵ نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بازدید کردند.

سرلشکر صفوی در بخشی از این بازدید با اشاره به اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه‌های دریایی اظهار داشت: با توجه به موقعیت استراتژیک خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به عنوان گذرگاه دریایی سوق الجیشی، اتخاذ راهبرد دریا محور نقش تعیین‌کننده‌ای در سپهر اقتصادی منطقه ایفا کرده و تاثیرات به‌ سزایی در روند صادرات و ترانزیت در پی خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید به تشریح برنامه‌های کلان سازمان بنادر، جایگاه و نقش بندر شهید رجایی در عرصه های بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین چشم اندازهای ترسیم شده برای دستیابی به افق های پیش رو همراستا با سیاست های گام دوم انقلاب پرداخت.

“علی‌رضا محمدی‌کرجی‎ران” با اشاره به وجود تحریم ها و شرایط متاثر از کرونا ابراز داشت: به رغم وجود تحریم های ظالمانه نه تنها فعالیت جاری بنادر متوقف نشده بلکه طرح های توسعه ای حوزه دریایی و بندری کشور و استان هرمزگان با اتکا به دانش و توان فرزندان این مرز و بوم براساس برنامه زمانبندی درحال انجام و تحقق است.

شایان ذکر است؛ بازدید از یک فروند کشتی تجاری کانتینر بر و آشنایی با فرآیند پهلودهی، تخلیه و بارگیری و مسیرهای متردد دریایی که کشتی های تجاری تا مقاصد هدف می پیمایند از دیگر برنامه های بازدید نیمروزه سرلشکر صفوی و همراهانش بود.

گفتنی است؛ بندر شهید رجایی با ظرفیت جابجایی ۱۴۰ میلیون تن کالا و ۶ میلیون TEU کانتینر یکی از مبادی مهم تجاری کشور محسوب می شود که ۸۰ درصد از ترانزیت کالا را به تنهایی به خود اختصاص داده است. راهبردهای توسعه دریا محور در سیاست اقتصادی منطقه و بین الملل

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5817

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها