افزونه جلالی را نصب کنید.

ممیزی پایانه‌های نفتی بنادر هرمزگان مطابق با آخرین الزامات واستانداردها

  • کد خبر : 5830
  • 18 دی 1400 - 22:06
ممیزی پایانه‌های نفتی بنادر هرمزگان مطابق با آخرین الزامات واستانداردها
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به حضور تیم تخصصی نظارت بر ترمینال‌های نفتی سازمان جهت ارزیابی و ممیزی پایانه‌ها و اسکله‌های نفتی گفت: این فرآیند تحت نظارت این اداره کل مطابق با آخرین الزامات و استانداردها درحال انجام است.

به گزارش روابط عمومی و اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، منصورخرم‌ شکوه در تشریح فرآیند ممیزی پایانه‌های نفتی بنادر هرمزگان اظهار داشت: حفظ و ارتقاء شاخص‌های عملکردی در پایانه‌های نفتی بنادر کشور مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح و ارزیابی مستمر و همچنین ایجاد ساز و کار مناسب جهت افزایش اثر بخشی نتایج حاصل از این ارزیابی‌ها است.

وی حفظ امنیت و ارتقاء ایمنی در فرآیندهای مرتبط با پایانه‌های نفتی و به روزرسانی تجهیزات مورد نیاز مطابق با استانداردها را از مهم‌ترین موارد ارزیابی شده عنوان کرد و بیان داشت: بررسی وضعیت عملکردی و ایمنی تمامی پایانه‌ها و اسکله‌های نفتی بنادر تحت نظارت این اداره کل توسط کارشناسان مربوطه به صورت مستمر با محوریت شاخص‌های مدنظر تیم تخصصی نظارت عالیه بر ترمینال‌های نفتی سازمان بنادر و دریانوردی صورت می‌پذیرد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، شاخصهای مدنظر در این ارزیابی ها را شامل عوامل محیط زیستی، کیفیت ارائه خدمات و ایمنی فرآیندها عنوان و ابراز امیدواری کرد انجام این فرآیندها موجب ارتقاء سطح فعالیت‌های بندری و دریایی در حوزه نفتی گردد.

به گفته خرمشکوه، درحال حاضر ۱۵ شرکت سرمایه‌گذار نفتی در قالب قراردادهای بلند مدت در زمینه‌های ترانزیت، صادرات، واردات و صنعت سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در بندر خلیج‌فارس فعالیت دارند که در آینده‌ای نزدیک این تعداد به بیش از ۲۰ شرکت سرمایه‌گذار افزایش خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به روز رسانی تجهیزات و تاسیسات از یک سو و افزایش دانش و مهارت فردی، مدیریتی و عملیاتی از سوی دیگر در راستای ارتقاء رضایت‌مندی بهره‌برداران از خدمات بندری اثرات مطلوب و نقش موثری در توسعه آتی بنادر در حوزه نفتی ایفا خواهد کرد.

شایان ذکر است، تیم ارزیابی سازمان بنادر و دریانوردی متشکل از کارشناسان اداره کل امور بندری سازمان و سایر بنادر کشور به منظور بررسی وضعیت عملکردی و انطباق فرایندها با الزامات و استانداردهای مرتبط درپایانه‌های نفتی، طی ۳ روز کاری ضمن بازدید از پایانه‌ها، اسکله‌های نفتی درحال بهره‌برداری و توسعه آتی اسکله‌های نفتی بندر شهید رجایی به بررسی مستندات و نحوه انجام عملیات‌های نفتی شامل انبارش و نگهداری کالا وتخلیه و بارگیری در پایانه‌ها و اسکله‌های بنادر خلیج‌فارس و شهید رجایی پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها