افزونه جلالی را نصب کنید.

ارائه خدمات به ۳۵۵ دریانورد از ابتدای امسال تاکنون در آبهای هرمزگان

  • کد خبر : 5853
  • 21 دی 1400 - 22:25
ارائه خدمات به ۳۵۵ دریانورد از ابتدای امسال تاکنون در آبهای هرمزگان
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به دنبال انجام۱۰۱ عملیات‌ جستجو ‌و نجات دریایی از ابتدای سال جاری تا کنون، 355دریانورد مضطر در پهنه آبی استان هرمزگان از خدمات مرکز جستجو و نجات دریایی استفاده نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “اسماعیل مکی‌زاده” تعداد عملیات های جستجو و نجات دریایی درگستره آبی استان را طی بازه زمانی از ابتدای امسال تا نیمه دیماه سال جاری ۱۰۱ مورد اعلام کرد وگفت: به دلیل از سرگیری تبادلات تجاری پس از کرونا و به تبع آن افزایش ترددهای دریایی شاهد رشد ۴۷ درصدی عملیات های جستجو و نجات در همسنجی بامدت مشابه سال گذشته می باشیم.

وی افزود: از این تعداد ماموریت به ثبت رسیده ۵۳ مورد انجام خدمات پزشکی به دریانوردان و شناورهای درحال عبور بوده که از این میزان ۴۶ دریانورد ایرانی و ۹ تبعه خارجی از این خدمات بهرمنده شده‌اند، که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۹ درصدی به ثبت رسیده است .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به خدمات پزشکی ارائه شده به خدمه شناورهای متردد در پهنه خلیج فارس و دریای عمان نیز اشاره ای داشت و گفت: علاوه بر ابتلا دریانوردان به ویروس کرونا، اتفاقاتی نظیر شکستگی، جراحت، برق گرفتگی نیز به مرکز جستجو و نجات گزارش شده که با هماهنگی مجموعه ذیربط به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

شایان ذکر است؛ استان هرمزگان با برخورداری از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوارساحلی و ۱۴ جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیش‌ترین مرز دریایی کشور،فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان درخلیج‌فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریای عمان برعهده دارد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها