افزونه جلالی را نصب کنید.
شهردار بندرعباس:

بازسازی بافت های فرسوده در شهر بندرعباس نیازمند اعتبارات کلان است

  • کد خبر : 5862
  • 24 دی 1400 - 0:35
بازسازی بافت های فرسوده در شهر بندرعباس نیازمند اعتبارات کلان است
شهردار بندرعباس گفت : ضرورت بازسازی حدود ۴۳ درصد مساحت شهر بندرعباس در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی نیازمند اعتبارات کلان می باشد .

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، مهدی نوبانی در نشست با جواد واحدی معاون امور مجلس،حقوقی و استان ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرماندار بندرعباس و جمعی از سرمایه گذاران در حوزه ی گردشگری،با اشاره به اینکه ۴۳ درصد از مساحت شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می دهد، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۸ مصوبه‌ای در جهت احیا ، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر بندرعباس تصویب شد و هیأت دولت ۳۵۰ هکتار زمین در شمال شهر بندرعباس جهت اجرای این طرح در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار داد تا با نظر مسولان استانی جهت جبران مشکلات و بهسازی بافت‌های فرسوده انجام شود که این مهم محقق نشد تا اینکه این زمین ها به شرکت بازآفرینی شهری واگذار شد و هیچ عایدی از محل اراضی فوق به این منظور صورت نگرفته است.
شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در زمان سیل، زلزله و… به این محلات بیشترین آسیب وارد می شود، تصریح کرد: پیشنهاد می شود جهت جلوگیری از هرگونه خسارات مالی و جانی و مخاطره برای شهروندان ساکن در بافت های فرسوده و تسریع در بهسازی این بافت، این ۳۵۰ هکتار در اختیار شهرداری قرار گیرد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهرک پیامبر اعظم(ص) بدون داشتن زیر ساخت‌های مناسب سکونت دارند و با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.
نوبانی گفت: در راستای اصلاح، تکمیل و اجرای کانالهای دفع آب‌های سطحی و دیواره سازی و کفسازی و هدایت آب خورها، اجرای احداث پل انتهای کنارگذر شهید رجایی و اتصال به آزاد راه شهید رجایی، آسفالت معابر و پیاده رو سازی، روشنایی معابر، نصب تجهیزات ترافیکی و اجرای فضاهای خدماتی و عمومی و فضای سبز نیاز به بودجه و اعتبار مناسبی است که درخواست می شود در این زمینه به شهرداری کمک کنید.
شهردار بندرعباس افزود: تجهیزات و امکانات آتش نشانی در شهر بندرعباس بسیار اندک است و برای تجهیز ماشین آلات و امکانات آتش نشانی اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
وی در ادامه اظهار کرد : مکانی برای ایجاد شهرک های صنعتی در حاشیه شهر به منظور صنوف آلاینده و مزاحم، همچون تعمیرگاه ها، مصالح فروشان ساختمانی و… مشخص شده و مجوز لازم نیز اخذ گردیده است لذا نیازمند واگذاری اراضی و تخصیص اعتبار می باشد.
شهردار بندرعباس گفت : برای احداث و تکمیل بلوار ساحل شرقی ، تقاطع های غیر همسطح قدس ، مهرگان و پیامبر اعظم ، تکمیل ترمینال مسافربری بندرعباس و احداث کانال های دفع آب های سطحی محدود شهر و روان آب های شهری بندرعباس اعتباری معادل ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا مشکلات و معضلات در این زمینه کاهش یابد ‌.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها