افزونه جلالی را نصب کنید.
وزیر جهادکشاورزی:

کمک‌های بلاعوض به کشاورزان سیلزده شرق هرمزگان اختصاص می‌یابد

  • کد خبر : 5879
  • 25 دی 1400 - 23:58
کمک‌های بلاعوض به کشاورزان سیلزده شرق هرمزگان اختصاص می‌یابد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به خسارت بارندگی و سیل اخیر در شرق هرمزگان بویژه در شهرستان میناب، دولت مصوبه‌های خوبی داشته و کمک‌های بلاعوض برای احیای کشاورزی در این مناطق اختصاص می‌یابد.

سیدجواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در بازدید از مناطق سیلزده میناب و دیدار با کشاورزان و گلخانه داران این شهرستان افزود: بیشترین گلایه کشاورزان و گوجه کاران میناب خرید نکردن محصول و نبود صنایع تبدیلی در منطقه است که با توجه به عنایت دولت به هرمزگان به طور حتم خرید تضمینی و راه‌اندازی صنایع تبدیلی در منطقه بنا به ضرورت آن مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: همچنین مصوبه‌های خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری جهت کنترل سیل، نوسازی باغات و شیلات باتوجه به ظرفیت شیلاتی هرمزگان در نظرگرفته شده که با حمایت دولت تلاش می‌کنیم کشاورزی را ارتقا داده و مشکلات صنایع تبدیلی را رفع کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: خرید تضمینی گوجه فرنگی نیز از مصوبه‌های سفر استانی دولت به استان هرمزگان است که به عنوان مهمترین دغدغه کشاورزان انجام خواهد شد.

وی در آیین کلنگ زنی طرح احداث کارخانه پالایش غلات در شهرک صنعتی منطقه تیرور میناب، در خصوص تخصیص اعتبارات کنترل سیلاب و آبخیزداری، صنایع تبدیلی و طرح‌های شیلاتی و ارتقای کشاورزی و امهال وام کشاورزی قول مساعد داد.

ساداتی نژاد گفت: هر حمایتی چه به صورت وام و چه کمک های بلاعوض که برای کشاورزان هرمزگانی لازم است، صورت می‌گیرد و امیدواریم مشکلات آنان رفع شود.

وی همچنین در بازدید از پروژه سه هزار و ۷۵۰ هکتاری آبیاری تحت فشار شاخه شمالی میناب افزود: مصوبه های خوبی برای هرمزگان از جمله اجرای طرح آبخیزداری برای کنترل سیل و نوسازی باغات و شیلات باتوجه به ظرفیت شیلاتی استان در نظر گرفته شده است.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد که بیشترین خسارت در بخش توکهور و هشتبندی میناب واقع در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز این استان بود.

معاون آبخیزداری سازمان جنگلها ومراتع وآبخیزداری کشور در بازدید از سازه های آبگیری شده هشتبندی:

تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبارات به آبخیزداری

گرشاسبی معاون آبخیزداری سازمان جنگلها ومراتع وآبخیزداری کشورکه در سفرریاست جمهوری به همراه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بازدیدی از سازه های آبگیری شده در میناب داشت گفت: طی این سفر بازدیدهایی از مناطق سیل زده میناب و هشتبندی داریم که به وضوح خسارات وارد شده مشخص است با تخصیص اعتبارات مناسب باید از وقوع چنین رویدادهایی جلوگیری کرد.

گرشاسبی گفت: مطالعه فنی و تخصصی بسیار مهم است و مطالعات حوزه آبخیز را برای ۳۰۰سال مطالعه کنید،کارها باید به صورت اصولی انجام شود تا ترس و واهمه مردم از سیل وخسارات وارده شده از بین برود.

وی افزود: پس ازاین سفر اعتبارات ۵میلیارد تومانی جهت طرح های آبخیزداری و اعتبارات ریاست جمهوری هم اضافه می شود و مهمترین کار منابع طبیعی باید بازنگری مطالعات با دوره برگشت ۳۰۰ساله مدنظر قراربگیرد.

وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد؛

لزوم توسعه آبخیزداری و کشاورزی قراردادی در هرمزگان

وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه آبخیزداری و کشاورزی قراردادی در هرمزگان تاکید کرد.

ساداتی نژاد بعدازظهر پنجشنبه در جریان سفر به استان هرمزگان، از مزارع و گلخانه های آسیب دیده از سیل منطقه هشتبندی شهرستان میناب بازدید و بر لزوم توسعه آبخیزداری و کشاورزی قراردادی تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مسائل مربوط به جبران خسارت های سیل به بخش کشاورزی استان، سنددار شدن اراضی و گلخانه ها در نشست شورای اداری مطرح و اعتبارات آن تصویب می شود.

وی افزود: با توجه به سیل اخیر، موضوع خرید تضمینی گوجه فرنگی و پیاز نیز در نشست شورای اداری استان مطرح خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی:اعتبار جبران خسارت‌ سیل در بخش کشاورزی هرمزگان امشب تصویب می‌شود وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش‌های دولت برای کمک به جبران خسارت‌های وارد آمده از سیل اخیر به مردم منطقه هشتبندی میناب، گفت: اعتبار جبران این خسارت‌ها در بخش کشاورزی، در نشست شورای اداری امشب هرمزگان در حضور رییس جمهور مطرح و تصویب می‌شود.

سید جواد ساداتی نژاد در ادامه سفر به استان هرمزگان و در بازدید از مزارع و گلخانه‌های آسیب دیده از سیل در منطقه هشتبندی میناب، اظهارداشت: همچنین مساله سند دار شدن اراضی و گلخانه‌ها در شورای اداری هرمزگان مطرح و اعتبار و محل تامین آن مصوب خواهد شد.

وی افزود: با توجه به سیل اخیر، موضوع خرید تضمینی گوجه فرنگی و پیاز نیز در نشست شورای اداری استان هرمزگان مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در جریان این بازدیدها بر لزوم توسعه آبخیزداری و کشاورزی قراردادی در منطقه هشتبندی شهرستان میناب در استان هرمزگان تاکید کرد.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد که بیشترین خسارت در بخش توکهور و هشتبندی میناب واقع در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز این استان بود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها