تاریخ : یکشنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۱
1

صدور دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها در دادگستری هرمزگان

  • کد خبر : 5896
  • 19 ژانویه 2022 - 0:09
صدور دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها در دادگستری هرمزگان
رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور دستور العمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها در شعب دادسرا، محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف این استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهارداشت: در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و با عنایت به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر جلوگیری از ارائه آمار صوری و نگهداشت دادخواست ها و شکوائیه ها، دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها در شعب دادسرا، محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان صادر شده است. مجتبی قهرمانی، کاهش ورودی و جلوگیری از انباشت پرونده ها، تسریع در فرآیند دادرسی و ارتقاء کیفیت رسیدگی ها، افزایش اتقان آراء و تصمیمات قضایی و کاهش حجم کار همکاران اداری و قضایی را از دیگر اهداف اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها در دادگستری استان هرمزگان برشمرد.

وی در ادامه افزود: با اجرای این دستورالعمل، قضات ویژه ارجاع در تمامی مراجع قضایی استان، تعیین می گردند و حتی الامکان از سپردن سایر امور به مقام ارجاع خودداری خواهد شد تا فرصت کافی جهت مطالعه و تصمیم گیری در ارجاع پرونده ها، شکوائیه ها و دادخواست ها و سایر موارد را داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها ضمن تلاش برای ارتقای رضایت مندی مراجعان و همکاران، از ارائه هرگونه آمارسازی صوری و کاذب و معطل کردن ارجاع و اقداماتی که موجبات نارضایتی یا تضییع حقوق مردم می گردد به صورت کامل جلوگیری خواهد شد.

قهرمانی تصریح کرد: با اجرای این دستورالعمل، کلیه ارجاعات به صورت لحظه ای و آنلاین صورت می گیرد و علاوه بر خودداری از هرگونه نگهداشت ارجاع برای اول ماه بعد و تقسیم پرونده ها در طول ایام ماه، در صورت امکان، در خارج از وقت اداری نیز کارتابل ها بررسی و صفر می شوند.

این مقام قضایی یادآور شد: بر اساس یکی از مفاد این دستورالعمل، مقامات ارجاع باید به صورت دوره ای از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بازدید نمایند و ضمن ارائه آموزش های لازم حین خدمت، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی به صورت مستمر و ماهیانه با حضور مستمر کارشناس حقوقی و مشاور در دفاتر مذکور، اطمینان حاصل نمایند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: بر اساس دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها، مقامات ارجاع مکلف شده اند در پایان هر ماه، با بیان نقطه نظرات خود، گزارشی تحلیلی از وضعیت موجود به همراه پیشنهادات خود جهت مدیریت و کاهش ورودی پرونده ها ارائه نمایند.

وی همچنین اذعان داشت، در این دستورالعمل پیش بینی شده است قبل از ارجاع، تمامی اشخاص پرونده، سابقه یابی شوند تا از ارجاع پرونده های متعدد مربوط به یک شخص، به شعب متفاوت و سرگردانی اصحاب دعوی جلوگیری گردد و همچنین “کمیته نظارت و بازرسی الکترونیک” در مرکز استان، مکلف است در پایان هر ماه، علاوه بر وظایف محوله، نسبت به “مدیریت ارجاع و کاهش ورودی ها” به دقت اقدام نماید.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان هرمزگان، استفاده بیشتر از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، فعال تر شدن واحدهای ثبتی به ویژه در خصوص مطالبات موضوع اسناد رسمی، حل و فصل دعاوی از طریق داوری و میانجیگری، اتقان آرای صادره توسط دادگاه‌ ها، شفافیت قضایی، کارآمدسازی نظارت‌ها و توانمندسازی قضات را از دیگر مزایای اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها در دادگستری استان هرمزگان عنوان نمود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: با اجرای دستورالعمل مدیریت لحظه ای و آنلاین پرونده ها در دادگستری استان هرمزگان، کماکان کار جهادی، مستمر و هدفمند مدنظر می باشد و عملکرد همکاران به صورت سیستمی بر اساس میزان انشاء رأی، ورودی، خروجی، کمیت و کیفیت پرونده ها ارزیابی می شود.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : http://chelchelehbandar.ir/?p=5896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.