افزونه جلالی را نصب کنید.
در دیدار رییس کل دادگستری با مدیر کل بنادر هرمزگان مطرح شد؛

عدم تناسب خسارات وارده با جرایم وضع شده در بحث آلودگی نفتی

  • کد خبر : 5908
  • 30 دی 1400 - 21:55
عدم تناسب خسارات وارده  با جرایم وضع شده در بحث آلودگی نفتی
رییس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار با مدیر و جمعی از معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعامل، هماهنگی، ارتباط و سرکشی مستمر با توجه به وظایف حاکمیتی و بین المللی بنادر را عاملی در جهت رفع موانع و تمشیت امور عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، “مجتبی قهرمانی” در این دیدار با اشاره به نوع فعالیت بنادر و گمرکات در گستره ملی و بین المللی، همچنین نقش این دو ارگان در حوزه های سیاسی، اجتماعی،اقتصادی و امنیتی خاطر نشان کرد: اگر خدمات این دستگاه ها به هرشکل دچار وقفه و اختلال شود نارضایتی عمومی را ایجاد خواهد کرد، لذا دستگاه قضابه منظور تسهیل در امور و برطرف نمودن مشکلات و چالش های پیش رو همچون گذشته با تعامل، هماهنگی، ارتباط و سرکشی مستمر نسبت به مرتفع نمودن موضوعات اقدام خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از آمادگی دستگاه قضا برای تشکیل کارگروههای تخصصی جهت رفع موضوعات فنی مرتبط با حوزه دریا و بندر سخن گفت واظهار داشت: موضوعات داخلی و بین المللی و همچنین مباحث آموزشی دستگاه قضا آمادگی ورود و هرگونه همکاری را دارد .

وی بر لزوم کنترل ترددها از طریق سامانه” Access Control ” ( دستگاه کنترل تردد) تاکید کرد و اظهار داشت: با تدوین یک برنامه ریزی نظامند و بهره گیری درست از سیستم مذکور کنترل ورود و خروج کامیون ها در بندری همچون شهید رجایی که نه تنها یک بندر تجاری که یک شریان حیاطی است،مدیریت و رصد می شود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان بر جلوگیری و ممانعت از ورود کامیون های فاقد گواهینامه و معاینه فنی که به هر شکل سلامت و ایمنی مردم را در بندر تهدید می کند، تاکید کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف کارگاه های شناور سازی غیر مجاز که در استان فعالیت می کنند،اظهار داشت: برخی از این کارگاه ها پرونده های قضایی دارند در صورتی که این کارگاه ها نسبت به اخذ مجوز لازم و طی نمودن فرایند قانونی، اسنادی وآموزشی اقدام نمایند هرگونه همکاری از سوی این اداره کل صورت خواهد گرفت.

وی به آلودگی نفتی و خسارات وارده بر زیست بوم دریا نیز اشاره ای کرد وبیان داشت: آنچه مسلم است جرایم دریافتی از حیث آلودگی نفتی نه بازدارنده است و نه متناسب با خسارات وارده بر اکوسیستم آبی؛ از این رو ضرورت تشکیل یک دادگاه تخصصی برای رفع این مطالبه همگانی با بهرگیری از دانش متخصان واهالی فن پیشنهاد می شود.

محمدی کرجی ران از ورود اداره کل بازرسی نهاد ریاست جمهوری و وزارت راهجهت تسهیل در خروج اموال تملیکی سخن به میان آورد و گفت: در حاشیه سفرریاست جمهور به استان جلسه ای با مدیرکل بازرسی نهاد برگزار شد که رئوسیکی از مسائله مطروحه، تسریع در روند خروج کالاهای متروکه از بندر بود کهبرای انجام این مهم از سوی بازرسی نهاد مدت زمانی تعیین شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اشرافیت و آشنایی کارکنان فعال در حوزه دریایی و بندری با قوانین و مقررات قضایی را بسیار موثر و مهم ارزیابی کرد و خواهان تشکیل دوره های آموزشی قضایی با بهره گیری از دانش و تخصص قضات برجسته دستگاه عدلیه شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها