افزونه جلالی را نصب کنید.

شناسایی و پلمب ۷ مرکز پزشکی غیرمجاز در بندرعباس

  • کد خبر : 5970
  • 09 بهمن 1400 - 17:23
شناسایی و پلمب ۷ مرکز پزشکی غیرمجاز در بندرعباس
رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی و پلمب ۷ مرکز پزشکی غیرمجاز در بندرعباس خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: در راستای اجرای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، با هماهنگی مقام قضایی، سربازان گمنام امام زمان (عج) و تیم های گشت و نظارت سازمان نظام پزشکی استان، ۷ مرکز پزشکی غیرمجاز را در شهر بندرعباس شناسایی و پلمب نمودند.

مجتبی قهرمانی خاطرنشان کرد: این مراکز غیرمجاز با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و با به کارگیری افراد غیرمتخصص و فاقد مدرک پزشکی، اقدام به عمل های خطرناک زیبایی در مکان های غیر استاندارد می کردند و دارای تخلفات و سوء استفاده های متعدد بوده اند، که پس از شناسایی با حضور مأموران در محل، ضمن پلمب اماکن مذکور، تعدادی از عوامل و گردانندگان این مراکز غیرمجاز نیز دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: به دلیل دخالت در امور پزشکی و عدم اخذ پروانه برای فعالیت و همچنین با توجه به استفاده از افراد فاقد مدرک پزشکی که جرم محسوب می شود، پرونده قضایی برای متهمان تشکیل و در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس در حال رسیدگی می باشد.

این مقام قضایی در ادامه از پزشکان نیز خواست، اجازه ندهند که از مدارکشان در مراکز غیرمجاز استفاده بشود و همچنین هشدار داد با توجه به مخاطرات و عواقب سوء چنین اقداماتی برای سلامت و بهداشت عمومی، در صورت مشاهده مواردی از این دست با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: ضرورت دارد شهروندان مدنظر داشته باشند که سلامتی خود و خانواده‌شان را با اعتماد به تبلیغات فریبنده سودجویان به خطر نیندازند و برای دریافت خدمات پزشکی، الزاماً به مراکز دارای مجوز قانونی مراجعه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و درمانی، مراتب را به مراجع قضایی و انتظامی یا دستگاه های نظارتی وابسته به وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی گزارش نمایند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5970

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها