افزونه جلالی را نصب کنید.
طی آیینی؛

مدرسه شهید لندی در هرمزگان افتتاح شد

  • کد خبر : 6030
  • 19 بهمن 1400 - 14:07
مدرسه شهید لندی در هرمزگان افتتاح شد
همزمان با دهه مبارک فجر پروژه احداث دبستان 6 کلاسه شهید علی لندی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان ،طی آیینی باشکوه با حضور مهدی دوستی استاندارهرمزگان ، سیدفخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، سیدعبدالله هاشمی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین استانی مدرسه شهید لندی نوجوان فداکار ایذه ای در شهرستان بندرخمیر به بهره برداری رسید.

هاشمی در این آیین با اشاره به اینکه این مدرسه با مشارکت شرکت سیمان هرمزگان و اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان احداث شده است، افزود: مدرسه شهید لندی درقالب ۶کلاس با زیر بنای۴۲۰ مترمربع در چهل و سومین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در هرمزگان افتتاح و تقدیم دانش آموزان این مرزوبوم شد.وی همچنین ابرازداشت: برای احداث این پروژه مبلغ ۴۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در ادامه با تمجید از رشادت و ایثار این نوجوان ۱۵ ساله تاکید کرد: زیبنده کردن مدارس به نام زنده‌یاد «علی لندی» در واقع ادای دین به فداکاری و بزرگ‌منشی اوست، ایثار این نوجوان، درس بزرگی برای همه ماست که باید برای دانش‌آموزان نیز تداعی و بازگو شود.

هاشمی تصریح داشت: با توجه به فداکاری نوجوان شجاع، شهید علی لندی یکی از مدارس استان هرمزگان در شهرستان بندرخمیر به نام این شهید نام‌گذاری شده است.

گفتنی است؛ «علی لندی» نوجوان ایذه‌ای، پس از وقوع آتش‌سوزی در منزل یکی از همسایگان، ققنوس‌وار به دل آتش می‌زند تا دو خانم همسایه را که در میان شعله‌ها گرفتار بودند، نجات دهد؛ او این موجب نجات این دو خانم شد اما خودش دچار سوختگی شدید شد و چندی بعد بر اثر جراحات فراوان به دیدار معبود شتافت.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6030

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها