افزونه جلالی را نصب کنید.

استفاده از ظرفیت های مهم استراتژیکی در قلب سواحل مکران

  • کد خبر : 6083
  • 21 بهمن 1400 - 2:46
استفاده از ظرفیت های  مهم استراتژیکی در قلب سواحل مکران
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از برپایی اولین نمایشگاه توانمندی های صادراتی غیرنفتی در بندر جاسک خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت های بالقوه در قلب سواحل مکران عامل مهمی در توسعه اقتصاد دریا محور در بنادر کوچک بشمار می رود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “حمیدرضا محمدحسینی تختی”در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی غیرنفتی عنوان کرد: این نمایشگاه با حضور ارگان های دولتی گمرک، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و نیز شرکت های خصوصی کشتیرانی و تخلیه بارگیری فعال در این زمینه به طور گشایش یافت .

وی افزود: این نمایشگاه شامل ۱۲ غرفه از تاریخ ۱۷ بهمن لغایت ۲۱ بهمن ماه جاری به مدت ۴ روز در محل اداره بندر و دریانوردی جاسک دایر می باشد.

این مقام مسول اظهار داشت: بخش اعظم عملیات تخلیه بارگیری در بندر جاسک مربوط به انواع کاشی و سرامیک، میوه های فصل، ترشیجات، انواع رب، آب لیمو، آب معدنی، کتاب و مصنوعات پلاستیکی می باشد که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرارگرفته است.

محمد حسینی گفت: بندر جاسک به لحاظ قرارگیری موقعیت جغرافیایی خاص نسبت به بعد مسافت با کشورهای حوزه خلیج فارس از اهمیت ویژه ای به عنوان پایگاه مهم صادارتی در سواحل مکران برخوردار می باشد.

لازم به ذکر است؛ بندر جاسک با ۵۱ هزار نفر جمعیت در نزدیک دریای عمان و۳۲۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است، سواحل مکران و جاسک به آب های ازاد و اقیانوس هند مشرف است و این فضا در تصمیمات ملی، فراملی و حتی منطقه ای تاکنون نقش موثری ایفا کرده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6083

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها