افزونه جلالی را نصب کنید.
به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت:

افتتاح و بهره برداری از مرکز تکثیر میگوی ۱۰۰ میلیون قطعه ای در جاسک

  • کد خبر : 6071
  • 21 بهمن 1400 - 2:32
افتتاح و بهره برداری از  مرکز تکثیر میگوی ۱۰۰ میلیون قطعه ای در جاسک
مدیرکل شیلات هرمزگان از افتتاح و بهره برداری مرکز تکثیر میگوی ۱۰۰ میلیون قطعه ای در شهرستان جاسک –روستای هشدان به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندار هرمزگان،امام جمعه شهرستان جاسک،فرماندار این شهرستان،معاون آبزی پروری شیلات استان، مسئولین استانی و شهرستانی و جمعی از مردم و بهره برداران این پروژه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، استاندار هرمزگان در این مراسم با اشاره به اینکه تکثیر میگو یکی از حلقه های مهم زنجیره تولید میگوی پرورشی است تصریح کرد:زنجیره تولید میگو کشور و استان نیازمند این چنین طرح ها و اقداماتی است.

مهدی دوستی عنوان کرد: مرکز تکثیر میگوی افتتاح شده با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده سهم خوبی در جهش تولید میگوی پرورشی و تکمیل زنجیره آن خواهد داشت.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: خوشبختانه فعالیت های شیلاتی توانسته به خوبی به عنوان محور برای توسعه سواحل استان و رونق اقتصادی حتی در مناطق روستایی بدرخشد.

عبدالرسول دریایی با اشاره به افتتاح پنج پروژه شیلاتی هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال در دهه فجر سالجاری گفت: مرکز تکثیر میگوی ۱۰۰ میلیون قطعه ای در شهرستان جاسک –روستای هشدان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال یکی از اهم این پروژه هاست.

وی با بیان اینکه این پروژه با ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو برای بالغ بر ۱۵ نفر اشتغال زایی به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۷ هزار و ۳۵۰ متر مربع با برخورداری از ۳۲ استخر لاروی و ۱۰ استخر مولد احداث شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت های شیلاتی خوبی هم در حوزه صید و صیادی و هم در حوزه آبزی پروری برخوردار است گفت: امید است با حمایت های دولت بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد ارتقای بیش از پیش فعالیت های شیلاتی در این شهرستان باشیم‌.

دریایی تکثیر میگو سالم و مقاوم را یکی از چرخه های مهم تکثیر و پرورش میگو خواند و عنوان کرد: هم اکنون شهرستان جاسک با چهار مرکز تکثیر میگوی در حال بهره برداری و سه مرکز تکثیر میگو در حال ساخت جایگاه مناسب و قابل پیشرفتی در این زمینه دارد.

گفتنی است شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان واقع شده و با توجه به دسترسی به آبهای دریای عمان و آبهای بین المللی و همچنین سواحل گسترده از ظرفیت خوبی در زمینه های شیلاتی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها