افزونه جلالی را نصب کنید.
رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی:

دولت به دنبال تدوین قوانینی برای جلوگیری از متروکه شدن کالاها

  • کد خبر : 6058
  • 21 بهمن 1400 - 2:14
دولت به دنبال تدوین قوانینی برای جلوگیری از متروکه شدن کالاها
رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، اقدامات بندر شهید رجایی و سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان در حوزه خروج کالاهای متروکه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مساله اموال تملیکی به دولت با هماهنگی سایر قوا به دنبال آن است تا قوانین به شکلی تنظیم تا اموال به سمت متروکه شدن پیش نرود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “محمدرضا یزدی” روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی اظهار کرد: بازدیدهای صورت گرفته از گمرک بندر شهید رجایی و اموال تملیکی حاکی از این مساله بود که با تلاش جهادگونه کارکنان سازمان بنادر و دیگر ارگان ها، تعیین تکلیف کالاهای متروکه از روند مناسبی برخوردار است.

وی ادامه داد: سعی دولت سیزدهم بر این است که با هماهنگی سایر قوا تا حد امکان از رسوب کالاها جلوگیری شده و انتقال و ترانزیت کالا چه به داخل و خارج با سهولت صورت پذیرد.

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در مساله اموال تملیکی نیز به دنبال این هستیم که با هماهنگی و همکاری سایر قوا، قوانین به شکلی تنظیم شود که اموال به سمت متروکه شدن نرود.

یزدی با اشاره به برخی مشکلات فعالان حوزه اقتصادی در بخش انتقال ارز بیان داشت: امروز سازوکارهای خوبی در راستای برطرف شدن انتقال ارز در پیش گرفته شده که امیدواریم با هماهنگی و همکاری سه قوه، ارگان های دولتی و اجرایی و ارائه سازوکارهای عملیاتی در این حوزه هرچه شتابنده تر مشکلات را از پیش روی بازرگانان برداریم.

وی افزود: رویکرد دولت بر این است تا بخشنامه ها و قوانین به شکلی تنظیم شود تا ضمن برطرف شدن ناهماهنگی بین ارگان ها، تجار در انتقال کالاهای خود با فرآیند اداری کمتری روبرو شوند.

در این بازدید “علی‌رضا محمدی کرجی ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گزارشی از اقدامات صورت گرفته پیرامون خروج کالاهای متروکه و میزان کالاهای رسوبی در بندر شهید رجایی ارائه نمود.

شایان ذکر است، رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در بازدید از بندر شهید رجایی از بخش های مختلفی از جمله پایانه های کانتینری یک و دو این بندر بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6058

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها