افزونه جلالی را نصب کنید.
در بازدید از مرکز تکثیر میگو قشم مطرح شد:

چشم انداز و آینده تکثیر و پرورش میگو در هرمزگان بسیار روشن است

  • کد خبر : 6095
  • 21 بهمن 1400 - 2:58
چشم انداز و آینده تکثیر و پرورش میگو در هرمزگان بسیار روشن است
مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان ،رئیس اداره فنی شیلات استان،رئیس شیلات شهرستان قشم و جمعی از صیادان و آبزی پروران این شهرستان از مرکز تکثیر میگو شرکت تعاونی مروارید شکیل قشم بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان در حاشیه این بازدید با اشاره به موفقیت خوب شیلات هرمزگان در جذب جامعه صیادی و سرمایه گذاری آنان در حوزه آبزی پروری گفت: موفقیت این شرکت تعاونی در حوزه آبزی پروری بیان گر راه روش جامعه صیادی از استحصال از دریا به سمت تولید در دریا است.

صالح دریا نورد ضمن تشکر از فعالیت های شیلات استان هرمزگان و موفقیت های حاصله این اداره کل در انجام ماموریت ها و سیاست های ابلاغی تصریح کرد: خوشبختانه می توان شاهد آینده ای روشن برای حوزه شیلات استان هرمزگان به ویژه در حوزه آبزی پروری بود.

وی ارز آور بودن،حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، تولیدی بودن،اشتغال زا بودن و … را از شاخصه های فعالیت های آبزی پروری خواند و تاکید کرد: امید است بتوانیم با تخصیص اعتبارات لازم و جذب حمایت های برای فعالیت های شیلاتی به ویژه در حورزه آبزی پروی که همگی اقتصادی و دارای توجیه برای سرمایه گذاری هستند به رفع موانع این صنعت کمک کنیم.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان شرکت مروارید شکیل قشم را برخواسته از جامعه صیادی خواند و گفت: این شرکت توانسته با حرکت در مسیر آبزی پروری چرخه و زنجیره کامل تکثیر و پرورش میگو را در جزیره قشم رقم بزند.

عبدالرسول دریایی با بیان اینکه مرکز تکثیر و پرورش میگو تعاونی مروارید شکل قشم برای بیش از ۱۵ نفر اشتغال زایی ایجاد کرده است افزود: این مرکز ظرفیت تولید بالغ بر ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو را داراست.

وی تصریح کرد: مرکز تکثیر و پرورش میگو تعاونی مروارید شکل قشم با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت چهار هکتار و با زیر بنایی بالغ برسه هزار و ۴۰۰ متر در منطقه صلخ واقعه شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها