افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید مدیر کل شیلات از محل پیشنهادی احداث مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان جاسک

  • کد خبر : 6119
  • 24 بهمن 1400 - 13:30
بازدید مدیر کل شیلات از محل پیشنهادی احداث مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان جاسک
مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاون آبزی پروری شیلات استان، رئیس شیلات شهرستان جاسک و کارشناسان منابع طبیعی شهرستان جاسک از محل پیشنهادی احداث مرکز بازسازی ذخایر آبزیان جاسک بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی در بازدید از این محل گفت: با پیگیری مجدانه شیلات هرمزگان و حمایت بی دریغ استاندار معزز و با توجه به نیاز استان و همچنین مصوبه اخیر سفر رئیس جمهور محترم، مراکز بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستانهای بندر لنگه، قشم ،جاسک و بندرعباس در نظر گرفته شده است که اقدامات اولیه و جانمایی آنها از سوی شیلات استان در دست اقدام و پیگیری است.

وی با اشاره به اهمیت بازسازی ذخایر و حفظ ذخایر ژنتیکی آبزیان گفت: مراکز بازسازی ذخایر آبزیان ظرفیتی ویژه برای بازسازی و تقویت ذخائر و همچنین حفظ این ثروت ملی و طبیعی است.

این مهم در کشورهای پیشرو در بازسازی ذخائر آبزیان بیش از ۱۰۰ سال در حال انجام استمدیر کل شیلات استان هرمزگان با اشاره به افزایش فشار بر ذخایر آبزیان در دریا ناشی از افزایش جمعیت و افزایش تلاش صید ، و تقاضا برای مصرف آبزیان دریایی ، بازسازی ذخایر را یک ضرورت خواند و گفت: بدون شک تداوم صید و صیادی پایدار نیازمند به بازسازی و حفاظت ذخایر آبزیان است.

دریایی افزود تا کنون در مجموع حدود ۴۰۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی طی سال‌های گذشته و اخیر از تنها مرکز موجود در بندر کلاهی میناب که جزاولین مرکز پایلوت تکثیر میگو و ماهی کشور بوده به دریا رهاسازی شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6119

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها