افزونه جلالی را نصب کنید.
در نشست استاندار هرمزگان انجام شد؛

ایجاد و راه اندازی چهار مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان

  • کد خبر : 6163
  • 26 بهمن 1400 - 2:28
ایجاد و راه اندازی چهار مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان
در نشست استاندار هرمزگان با مدیرکل و مسئولین اداره کل شیلات استان هرمزگان استاندار هرمزگان ضمن رونمایی از اطلس شیلات هرمزگان، برنامه های توسعه ای و عمکرد شیلات هرمزگان بررسی شد که با ستقبال استاندار هرمزگان همراه شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات استان هرمزگان، در این نشست بررسی جایگاه استان هرمزگان در تولیدات شیلاتی، آبزی پروری و صید و صیادی، بررسی عملکرد شیلات هرمزگان،بررسی برنامه توسعه شیلات هرمزگان در افق ۱۴۰۴، طرح ساماندهی صید و صیادی در راستای ساماندهی ۱۲ هزار قایق صیادی در هرمزگان و ایجاد و راه اندازی چهار مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان،رونمایی از اطلس شیلاتی استان و… مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان، در این نشست با اشاره به اهمیت بخش شیلات در اقتصاد و اشتغال استان هرمزگان، تاکید کرد: باید با سیاست گذاری مناسب به سمت افزایش بهره‌وری شیلاتی در هرمزگان حرکت کنیم.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان برنامه توسعه شیلات هرمزگان در افق ۱۴۰۴ تشریح کرد که افزایش دو برابری تولید محصولات شیلاتی در هرمزگان از محور‌های این برنامه محسوب می‌شود.

عبدالرسول دریایی همچنین  بررسی وضعیت نیرو انسانی و بودجه شیلات استان، آخرین وضعیت توسعه پرورش ماهی در قفس ،ارائه راهکارها جهت  تسریع در توسعه های شیلاتی و اجرایی شدن برنامه ها، بررسی آخرین وضعیت توسعه پرورش میگو و بررسی موانع و مشکلات ، توسعه ، تجهیز و تکمیل بنادر صیادی و پشتیبان ماهی در قفس و … را از دستورات مهم مطروح شده در این نشست خواند.

اجرای طرح ساماندهی صید و صیادی در هرمزگان نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که براساس این طرح ساماندهی ۱۲ هزار قایق صیادی با اعطای مجوز به آنها با هدف ایجاد ۳۶ هزار شغل جدید طی سه سال در هرمزگان، صورت می‌گیرد.

همچنین در این نشست، وضعیت طرح‌های پرورش و تکثیر میگو، تولید و پرورش ماهی و ایجاد مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان، بررسی شد.

طبق هدف گذاری صورت گرفته، ایجاد و راه اندازی چهار مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در راستای رهاسازی سالانه ۳۱۵ میلیون قطعه آبزی در هرمزگان، در دستور کار قرار گرفته است.بررسی توسعه زیستگاه های مصنوعی آبزیان، بنادر صیادی و تامین برق مزارع پرورش میگو در استان هرمزگان، از دیگر محورهای این نشست بود.

همچنین در این نشست، اطلس شیلات استان هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، رونمایی شد.اطلس شیلات هرمزگان با رصد و پیمایش کلیه ظرفیت ها و پتانسیل ها و همچنین مراکز شیلاتی استان، بعد از نیازسنجی، گردآوری اطلاعات مکانی در فرمتهای kmz و DWG از بخش های مختلف آبزی پروری، صید و بنادر ماهیگیری، صنایع شیلاتی و آمارهای مربوطه و همچنین درج آنها در سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) ، طی ۱۸ ماه و با پنج هزار ساعت نفر توسط کارشناسان اداره کل شیلات هرمزگان طراحی و چاپ شده است.

اطلس شیلات استان هرمزگان در سه بخش آبزی پروری، صید و بنادر ماهیگیری و همچنین صنایع شیلاتی تدوین شده و در بخش آبزی پروری کلیه جداول آماری، نمودار و همچنین نقشه ها که حاوی اطلاعات تکثیر و پرورش میگو ، تکثیر و پرورش ماهی و همچنین پرورش آبزیان در آبهای داخلی (ماهیان گرم آبی ، خاویاری ، کروکودیل و جلبک و…) و در بخش صید و بنادر ماهیگیری کلیه جداول آماری، نمودار و همچنین نقشه ها که حاوی اطلاعات کلیه بنادر ماهیگیری ، موج شکن های مردمی، مراکز تخلیه صید استان ، زیستگاه های مصنوعی ، پراکنش روش های صید (گوشگیر،گرگور، پرساین، قلاب و…) ، همچنین پراکنش تعاونی های صیادی ، اداره شیلات ، دفاتر صید و دفتر یگان حفاظت منابع شهرستانها و در بخش صنایع شیلاتی استان کلیه جداول آماری و همچنین نقشه ها که حاوی اطلاعات مراکز فرآوری و عمل آوری ، کنسرو سازی ، پودر ماهی و خوراک آبزیان می باشد، تهیه و تدوین شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها